این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
تحقیقات مالی اسلامی
، جلد ۱۴، شماره ۳۱، صفحات ۱۵۵-۱۷۸
عنوان فارسی
صنعت جهانگردی و فرهنگ توده
چکیده فارسی مقاله
در این نوشتار با توجه به همراهی و همکاری میان رسانههای توده و جنبههای انسانیتر ارتباط، مانند آنچه در یک ارتباط میانفردی و مستقیم به وقوع میپیوندد، در ایجاد تصویر مثبت و تثبیت سلطۀ سرمایهداری غرب در دوران معاصر، جهانگردی به مثابه یک ارتباط میانفرهنگی، میانفردی و مستقیم واکاوی بیشتر شده است.
این پدیدۀ ویژۀ چند دهۀ گذشته، در باطن دارای تاریخی طولانی در زندگی بشر است که تلاش شده است تا در این نوشتار- به اجمال- به جایگاه و نحوۀ تطور آن در دو برهۀ تمدن اسلامی و تمدن معاصر غربی اشاره شود. در این بررسی به نظر میرسد در این سیر تاریخی در ماهیت و کارکردهای این پدیده از توجه به فرهنگ به سوی اقتصادمحوری شاهد چرخشی قابل توجه باشیم. اما در واقع آنچه در این دوره در حال وقوع است، تأثیر شگرف توسعۀ این پدیده بر حوزۀ فرهنگ و ایجاد بستر مناسبی برای اعمال سلطۀ فرهنگی و پدیدهای است که در جهان معاصر آن را به نام تهاجم فرهنگی میشناسیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جهانگردی،ارتباطات جمعی،ارتباطات میانفردی،ارتباطات انسانی،رسانههای توده،دین و جهانگردی،جهانگردی توده،ارتباطات میانفرهنگی،
عنوان انگلیسی
Tourism and Popular Culture
چکیده انگلیسی مقاله
In regard to the association between mass mediaand the more human aspects of communication, such as what happens in an interpersonal and direct communication, in creating a positive picture of and sustaining the western capitalism domination in the modern world, the article expounds on tourism as a type of intercultural, interpersonal and direct communication. This phenomenon, much emerging in recent decades, is essentially of a long historical background, and the article deals briefly with its status and development in both the Islamic and modern western civilizations. This process may have taken a dramatic turn form the consideration of culture to that of economy, but what is actually happening is the impact of this phenomenon on culture, paving the way for effecting cultural hegemony or what we call cultural invasion in the modern world.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جهانگردی,ارتباطات جمعی,ارتباطات میانفردی,ارتباطات انسانی,رسانههای توده,دین و جهانگردی,جهانگردی توده,ارتباطات میانفرهنگی
نویسندگان مقاله
محمد هادی همایون |
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
نشانی اینترنتی
https://rc.isu.ac.ir/article_1392_1365d7da9b07b50121e3ba03c6ee1267.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات