این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
راهبرد
، جلد ۳۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
اینتلیپد؛ رویکرد نوین در استفاده از واقعیت مجازی و فناوری نوروتکنولوژی برای ارتقای راهبردهای یادگیری
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به بررسی استفاده از فناوریهای نوین، بهویژه واقعیت مجازی (VR)[1] و نوروتکنولوژی، در بهبود فرآیندهای یادگیری میپردازد. سیستم اینتلیپد[2] از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، نوار مغزی (EEG)[3] و طیفسنجی عملکردی مغز با امواج نزدیک فروسرخ (fNIRS)[4] برای تحلیل سیگنالهای مغزی فراگیران طی یادگیری بهره میگیرد. با استفاده از برنامههای درسی مجازی و رویکردهای شخصیسازیشده، اینتلیپد فراگیران را در حالت شناختی بهینه قرار داده و امکان یادگیری زبان دوم را در دو حالت یادگیری با واقعیت مجازی بهتنهایی و یادگیری با واقعیت مجازی در «حالت هوشیاری»[5] فراهم میکند. برای آزمایش کارایی این رویکردها، دادههای رفتاری و نورولوژیکی گردآوری و با روشهای یادگیری سنتی مقایسه میشوند. همچنین، این پروژه با طراحی و پیادهسازی سیستم آموزشی پیشرفتهای به نام IVT (سیستم واقعیت مجازی اینتلیپد)[6] به بهبود یادگیری زبان دوم و ارتقای مهارتهای شناختی کمک میکند. اینتلیپد با یکپارچهسازی فناوریهای شناختی و هوش مصنوعی، امکان استفاده گسترده در حوزههای نظامی، صنعتی، و آموزشی را دارد و با رعایت پروتکلهای امنیت داده و ملاحظات اخلاقی، از حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران اطمینان میدهد. این پروژه با ایجاد زیرساختی برای سیستمهای یادگیری هوشمند، به بهبود یادگیری و پیشرفت دانش در حوزههای روانشناسی شناختی و علوم اعصاب کمک میکند و میتواند بهعنوان یک مدل پیشرو در طراحی سیستمهای آموزشی نوآورانه و هوشمند مطرح شود.
[1] virtual reality
[2] اینتلیپد عنوان پروژه ( کد 20705 )محقق است که از ترکیب ابتدای کلمات انگلیسی
I
ntelligent وPedagogy ساخته شده است.
[3] Electroencephalography
[4] Functional near-infrared spectroscopy
[5] alert state
[6] INTELLIPED Virtual Teacher
کلیدواژههای فارسی مقاله
فناوری آموزشی،واقعیت مجازی (VR)،نوار مغزی (EEG)،تحلیل یادگیری،هوش مصنوعی (AI)،
عنوان انگلیسی
INTELLIPED: A Cutting-Edge Neurotechnology and Virtual Reality Approach for Optimizing Learning Strategies
چکیده انگلیسی مقاله
This research investigates the use of modern technologies, particularly Virtual Reality (VR) and neurotechnology, in enhancing learning processes. The Intelliped system utilizes artificial intelligence, virtual reality, electroencephalography (EEG), and functional near-infrared spectroscopy (fNIRS) to analyze learners' brain signals during learning. Through virtual curricula and personalized approaches, Intelliped places learners in an optimal cognitive state, enabling second language acquisition in two modes: learning solely through virtual reality and learning through virtual reality in a "focused state." To test the effectiveness of these approaches, behavioral and neurological data are collected and compared with traditional learning methods. Additionally, this project contributes to improving second language learning and cognitive skills by designing and implementing an advanced educational system called IVT (Intelliped Virtual Technology). By integrating cognitive technologies and artificial intelligence, Intelliped has wide applicability in military, industrial, and educational fields while ensuring user security and privacy by adhering to data security protocols and ethical considerations. This project establishes a foundation for intelligent learning systems, enhances learning, and advances knowledge in cognitive psychology and neuroscience, positioning itself as a leading model for designing innovative and intelligent educational systems.
Keywords: Artificial Intelligence (AI); Educational technology; Electroencephalography (EEG); Learning Analysis; Virtual Reality (VR).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
فناوری آموزشی,واقعیت مجازی (VR),نوار مغزی (EEG),تحلیل یادگیری,هوش مصنوعی (AI)
نویسندگان مقاله
سید هادی صادقی |
استادیار پژوهشگاه و دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_209454_cf1a353e01af902376606d5bdce50c57.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات