این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اقتصاد اسلامی، جلد ۳۲، شماره ۱، صفحات ۳۴۷-۳۸۰

عنوان فارسی عوامل استفاده دانشجویان دختر تهرانی از رسانه‌ها‌ی صوتی نوین
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش به بررسی عوامل استفاده دانشجویان دختر تهرانی از رسانه‌ها‌ی صوتی نوین با تاکید بر دانشکده رفاه پرداخته شده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع پیمایشی است که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است مهم‌ترین عوامل استفاده دانشجویان دختر از رسانه‌ها‌ی صوتی نوین به ترتیب «کسب آموزش»، «کسب آگاهی و اطلاع رسانی»، «کسب هویت شخصی»، «کسب سرگرمی» و «کسب ارشادی» می‌باشد. بین سابقه استفاده از رسانه‌ها‌ی صوتی پاسخ دهندگان و عوامل استفاده و رضایتمندی دانشجویان دختر تهرانی از رسانه صوتی نوین و بین میزان استفاده از رسانه‌ها‌ی صوتی پاسخ دهندگان و عوامل استفاده و رضایتمندی دانشجویان دختر تهرانی از رسانه صوتی نوین تفاوت معنی‌دار وجود دارد اما رابطه ی گروه سنی پاسخ دهندگان و عوامل استفاده و رضایتمندی دانشجویان دختر تهرانی از رسانه صوتی نوین معنادار نیست و همچنین بین گروه وضعیت تاهل پاسخ دهندگان و عوامل کسب آگاهی و اطلاع رسانی و کسب هویت شخصی دانشجویان دختر تهرانی از رسانه صوتی نوین تفاوت وجود ندارد. همچنین باید اشاره نمود در میان رسانه های صوتی نوین، پادکست بیشترین فراوانی استفاده را در میان دانشجویان دختر تهرانی دارد. در مجموع نیز می توان بیان نمود که دیدگاه دانشجویان ناظر به عوامل مورد بررسی پیرامون استفاده از رسانه‌های نوین تقریباً مطلوب (در حد متوسط) بوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استفاده،دانشجویان دختر تهرانی،رسانه صوتی،رسانه‌ها‌ی صوتی نوین،

عنوان انگلیسی Factors in Tehrani female students' use of modern audio media
چکیده انگلیسی مقاله In this study, the factors of Tehrani female students' use of modern audio media were investigated, with an emphasis on the Faculty of Welfare. The research is applied in terms of its purpose and is a survey type, and a researcher-made questionnaire was used to collect data. The results indicate that the most important factors of female students' use of modern audio media are "gaining education", "gaining awareness and information", "gaining personal identity", "gaining entertainment" and "gaining guidance", respectively. There is a significant difference between the respondents' history of using audio media and the factors of use and satisfaction of Tehrani female students with modern audio media, and between the rate of use of audio media by respondents and the factors of use and satisfaction of Tehrani female students with modern audio media, but the relationship between the age group of respondents and the factors of use and satisfaction of Tehrani female students with modern audio media is not significant, and there is also no difference between the respondents' marital status group and the factors of gaining awareness and information and gaining personal identity of Tehrani female students with modern audio media. It should also be noted that among new audio media, podcasts are the most frequently used among female students in Tehran. Overall, it can be stated that the students' views regarding the factors studied regarding the use of new media were almost favorable (average).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله استفاده,دانشجویان دختر تهرانی,رسانه صوتی,رسانه‌ها‌ی صوتی نوین

نویسندگان مقاله میثم فرخی |
دانشیار گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی دانشکده رفاه تهران، تهران، جمهوری اسلامی ایران

مریم مومن |
کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده رفاه تهران، تهران، جمهوری اسلامی ایران


نشانی اینترنتی https://rc.isu.ac.ir/article_77720_eafe58dce704183ba94146a551332b81.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات