این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Computational and Applied Research in Mechanical Engineering - JCARME، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۰۵-۲۱۵

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Parametric optimization of fillet radius for V6-engin crankshaft under static loading
چکیده انگلیسی مقاله This paper introduces a new study to improve performance of the v6-engine crankshaft as V-type engine crankshaft has little consideration in literature. First, static analysis for v6-crankshaft is presented including geometric parameters, loading analysis and material selection. Secondly, finite element method is applied to analyze a model for v6-crankshaft with a fine element mesh. The boundary condition is formulated to simulate the proposed model. Then, solution for maximum equivalent stress, total deformation and safety factor is carried out. The solution indicates that fillet areas are the most critical sections with highest stress concentrations. Finally, parametric optimization technique is performed to detect the optimum values for fillet radii that produce minimum equivalent stress and minimum total deformation. The optimized model is compared with the original model and theoretical calculations. In the optimized model, maximum equivalent stress is reduced by 34.45% with an increase in mass by 0.02%. Geometric optimizing of v6-crankshaft design provides an effective methodology to improve its performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله V6-crankshaft,Fillet radius,Static analysis,Simulation,Parametric optimization

نویسندگان مقاله Hasan Eleashy |
Future University in Egypt, FUE


نشانی اینترنتی https://jcarme.sru.ac.ir/article_2331_7de9f6379169279c4fe86171038abc0b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات