این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
بررسی مسایل اجتماعی ایران
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۹۹-۲۱۸
عنوان فارسی
الگوهای تابآوری کسب و کارهای گردشگری در بحرانهای اجتماعی و فرهنگی
چکیده فارسی مقاله
این مقاله با هدف ترسیم الگوی تابآوری کسب و کارهای گردشگری در بحرانهای اجتماعی و فرهنگی طراحی گردیده است. در این پژوهش از روششناسی کیفی تحلیل محتوای عرفی استفاده شده است. مطلعین در این پژوهش بیست و دو نفر از شاغلین و مدیران کسب و کار گردشگری در بخش خصوصی، دولتی و میانبخشی بودهاند که از طریق نمونهگیری هدفمند و بر اساس معیارهایی همچون حداکثر تنوع (سن و جنس، تحصیلات و غیره) انتخاب گردیدهاند. شهر شیراز به عنوان میدان مطالعهی پژوهش حاضر در نظر گرفته شده است. دادههای حاصل در این رساله از طریق تکنیک شبکهی مفهومی مورد تحلیل قرار گرفتهاند. نه شبکهی مفهومی در این پژوهش برساخته شده است. این شبکهها شامل «استفاده از ظرفیتهای موجود در کسب و کار»، «انعطافپذیری راهبردی و عملیاتی»، «برنامهریزی صحیح در جهت تأمین منابع موردنیاز سازمان»، «مدلسازی»، «تقویت تابآوری روانشناختی»، «سیاستگذاری بینالملل»، «سرمایه اجتماعی»، «مدیریت دانش» و «تغییر و نوآوری در کسب و کار» میشود. این مفاهیم، مؤلفههای تشکیلدهندۀ الگوی تابآوری کسب و کار در زمان بحران هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گردشگری،تابآوری،پایداری،تابآوری کسب و کارهای گردشگری،تحلیل محتوای عرفی و تحلیل شبکه تماتیک،
عنوان انگلیسی
Patterns of Resilience of Tourism Businesses in Social and Cultural Crises
چکیده انگلیسی مقاله
This article is designed with the aim of drawing a model of resilience of tourism businesses in social and cultural crises. In this research, the qualitative methodology of conventional content analysis has been used. The informants in this research were twenty-two employees and managers of tourism businesses in the private, public and intermediate sectors, who were selected through purposeful sampling and based on criteria such as maximum diversity (age and gender, education, etc.). The city of Shiraz is considered as the study field of the current research. The data obtained in this project have been analyzed through the conceptual network technique. Nine conceptual networks have been built in this research. These networks include "Using existing capacities in business", "Strategic and operational flexibility", "Correct planning to provide the resources needed by the organization", "Modeling", "Strengthening psychological resilience", "International policy making", " social capital", "knowledge management" and "change and innovation in business". These concepts are the constituent components of business resilience model in times of crisis.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
گردشگری,تابآوری,پایداری,تابآوری کسب و کارهای گردشگری,تحلیل محتوای عرفی و تحلیل شبکه تماتیک
نویسندگان مقاله
سیده سمیه هاشمی |
، استادیار، گروه گردشگری، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ایران، تهران.
نشانی اینترنتی
https://ijsp.ut.ac.ir/article_103871_0a739e43ea8c436ccd5e1d69b931fe3d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات