این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
برنامه ریزی و آمایش فضا
، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۳۵-۵۸
عنوان فارسی
تاثیر عوامل تعیین کننده در برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار)
چکیده فارسی مقاله
چکیده برندسازی مقصد گردشگری؛ فرآیندی است که از طریق آن، یک مقصدگردشگری ویژگیهای کانونی خود را پرورش میدهد، توسعه میبخشد و به مخاطبان اصلی خود عرضه میدارد، می تواند شهرت بسازد، شهرت خود را استقرار بخشد، تقویت کند و یا حتی تغییر دهد که این امر در مقاصد گردشگری اهمیت زیادی دارد ولی با توجه به ابعاد پایداری کم تر مورد توجه قرار گرفته است. این پژوهش با هدف واکاوی ظرفیت ها و عوامل موجود در ارتباط با برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی و با توجه به ابعاد مختلف زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و نهادی با روش توصیفی- تحلیلی در جامعه آماری 1125 نفری در چهار سطح مختلف(جامعه محلی، گردشگران، صاحبان کسب و کار و مدیران) در منطقه ساحلی چابهار انجام شده است. نتایج این پژوهش حاکی از این است که وضعیت موجود برند سازی در منطقه ساحلی چابهار با توجه به ابعاد چهارگانه پایداری در سطح نامطلوب است و در بین عوامل تعیین کننده کلیدی در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری در منطقه ساحلی چابهار، سهم تمامی موارد قابل توجه است ولی تاثیر عوامل نهادی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برند پایدار،مقاصد گردشگری،گردشگری ساحلی،عوامل نهادی،چابهار،
عنوان انگلیسی
Impact of Decisive Factors in Sustainable Branding on Coastal Tourism destinations (Case study: Chabahar coastal zone)
چکیده انگلیسی مقاله
Impact of Decisive Factors in Sustainable Branding on Coastal Tourism destinations (Case study: Chabahar coastal zone) Abstract Branding the destination of tourism is a process through which a travel destination nourishes and developes its focal features, and renders to its main audiences, can be famous, build its reputation, maintain and strengthen it or even make some changes which is of great importance for tourism purposes, but regarding sustainability dimensions, its been been considered less important. The current study aims to explore the potential and resources associated with sustainable branding of coastal tourism destinations and considering different dimensions of environmental, economic, socio-cultural and institutional dimensions through a descriptive-analytical method participating 1125 subjects at four different levels (local community , Tourists, business owners and managers) in the Chabahar coastal zone. The results of this research indicate that the current status of branding in the Chabahar coastal area is undesirable due to the four dimensions of sustainability. Among the key elements in sustainability branding of Chabahar coastal tourism destination ,the share of all the items is significant while the impact of institutional factors is considered to be of utmost importance. key words: Sustainable Brand, Tourism Destinations, Coastal Tourism, Institutional Factors, Chabahar Sustainable Brand, Tourism Destinations, Coastal Tourism, Institutional Factors, Chabahar
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
برند پایدار,مقاصد گردشگری,گردشگری ساحلی,عوامل نهادی,چابهار
نویسندگان مقاله
پروانه پرچکانی |
دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
سید سعید هاشمی |
دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
عبدالرضا رکن الدین افتخاری |
استاد جغرافیای روستایی دانشگاه تربیت مدرس
عبدالرضا رکن الدین افتخاری |
استاد جغرافیای روستایی دانشگاه تربیت مدرس
محمدحسین ایمانی خوشخو |
دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ
نشانی اینترنتی
https://hsmsp.modares.ac.ir/article_14617_47819601ff21ba524841f3909443752d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات