این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دراسات فی العلوم الانسانیه، جلد ۲۹، شماره ۳، صفحات ۱۴۱-۱۶۴

عنوان فارسی فاعلیه التدریس التعاونی لماده اللغه العربیه فی تحفیز التلامذه الإیرانیین (تلامذه الصف الثالث الثانوی فی الفرع العلمی نموذجاً)
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعلیم اللغه العربیه،التدریس التعاونی،التدریس التلقینی،التغذیه الراجعه التفاوضیه،

عنوان انگلیسی The Effect of Interaction-based Teaching on Enhancing the Iranian Students’ Motivation through Arabic Language Teaching (A Case Study on Third Grade High School Students of Experimental Science)
چکیده انگلیسی مقاله Effective language teaching methods have a fundamental role in enhancing the learners’ competence and performance, but with regard to the place of affective variables in language learning environment, any chosen method needs to use techniques to elaborate the learners’ motivation and create a positive attitude toward language classes, school and classroom activities. The present study, therefore, in line with the felt need for effective Arabic teaching methods in Iranian schools and universities, attempts to investigate the efficacy of interaction-based methods in comparison to teacher-centered language teaching methods. A quasi-experimental method was designed with two intact classes of grade two in a senior secondary school. The population group experienced an interaction-based method, while the control group experienced a teacher-centered method. Johnson’s (1983) scale of motivation was used to measure the students’ motivation levels at the beginning and at the end of the study. The analysis of the results of the study using SPSS software revealed significant difference between the means of the groups in favor of using the interaction-based method by the experimental group. In other words, although classroom activities in the interaction-oriented method impose additional effort on learners, but its effectiveness is also greater in terms of supporting learners and interacting with the teacher through corrective Feedback negotiation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تعلیم اللغه العربیه,التدریس التعاونی,التدریس التلقینی,التغذیه الراجعه التفاوضیه

نویسندگان مقاله ساجد زارع |
استادیار بخش زبان عربی دانشگاه یزد

نرگس گنجی |
دانشیار بخش زبان عربی دانشگاه اصفهان


نشانی اینترنتی https://aijh.modares.ac.ir/article_19971_02cf06681b191634f24956f5608cddaf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده ar
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات