این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
دراسات فی العلوم الانسانیه
، جلد ۲۹، شماره ۲، صفحات ۵۳-۷۳
عنوان فارسی
تحلیل طریقه أداء الصور المرکبه "الشکل فی الشکل" لإیران و الهند فی القرنین العاشر والحادی عشره
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
أسلوب الأداء،الشکل فی الشکل،الصور المرکبه،إیران،الهند،
عنوان انگلیسی
Analysis of the Method of Performing Composite Drawings âFigure in Figureâ: Iran and India in 10th and 11th Centuries AH
چکیده انگلیسی مقاله
Composite paintings “figure in figure” have always been taken into account by Iranian and Indian painters. Drawings that consisted of a combination of different and smaller figures within a main body include human, animal, and in some cases, plant figures that are carved into a larger body. This method was used in Iranian and Indian paintings, the Mongol Gurkhani period and despite the fact that they indicate the beauty and creativity of artists of that period, they have differences in perspective and performance. The purpose of this article is a comparative analysis of this style of painting in Iran and India in the 10th and 11th centuries AH and also to identify differences between the methods applied that are very close in structure, to answer the main question of this article that what is the difference between the method of execution and expression of composite drawings in Iran and India? And how is the difference between them defined? In this article, two paintings from the Safavid period of Iran and two from the Mongol Gurkhani period are analyzed and compared with each other to determine their characteristics, similarities and differences. According to the findings, Indian painters performed an imaginary subject with an objectivist and realistic look, but the Iranian painter had an aesthetic and idealistic view of imagining the real world, like an exemplary and paradisiacal world. This article is done with the analytical-comparative method and going through library materials.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
أسلوب الأداء,الشکل فی الشکل,الصور المرکبه,إیران,الهند
نویسندگان مقاله
پریسا شاد قزوینی |
فی قسم الرسم،کلیه الفنون، جامعه الزهراء، طهران، ایران، الکاتبه المسؤوله
مهسا خانی اوشانی |
قسم الفن الإسلامی، کلیه الفنون والعماره، جامعه تربیت مدرس، طهران
نشانی اینترنتی
https://aijh.modares.ac.ir/article_19958_f7240b48d12fea186da5b0c89b060b23.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
ar
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات