این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دراسات فی العلوم الانسانیه
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۴۳-۵۶
عنوان فارسی
دراسه أولویات أسالیب الطلاب الإیرانیین فی تعلم اللغهالعربیه کلغه ثانیه
چکیده فارسی مقاله
سبکهای یادگیری نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارند . فلدر (1996)بر این عقیده است که، میزان یادگیری دانشجویان در کلاس عمدتا به تواناییها و آمادگی قبلی دانشجویان و سبک یادگیریشان، همچنین به نحوه تدریس اساتید بستگی دارد. اساتید نباید اهمیت انتخاب روش تدریس مناسب و سازگار با سبکهای یادگیری دانشجویان را نادیده بگیرند. از آنجایی که در بسیاری از موسسات و تشکیلات آموزشی، نحوه یادگیری فراگیران و نحوه تدریس اساتید چندان مورد توجه قرار نمیگیرد، این تحقیق سعی دارد ضمن شناسایی سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی در یادگیری زبان عربی، تفاوت سبکهای یادگیریشان را بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی تعیین نماید. دادههای تحقیق از بین دانشجویان و با استفاده از پرسشنامه "ترجیحات سبکهای یادگیری"(LSI) وینتر گرست، و دیکاپیوا(2000) جمعآوری شدهاند. نتایج نشان دادند که سبکهای یادگیری متمایز و برجسته دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی، سبک گروهی بود. درحالیکه آنها علاقه اندکی به سبک یادگیری فردی نشان دادند. زنان از سبکهای شنیداری و حرکتی بیش از مردان استفاده میکردند در حالیکه اختلافی بین دو جنس در استفاده از سبک دیداری مشاهده نشد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
زبان عربی،أولویات أسالیب التعلّم،اللغه العربیه،الأسلوب الجماعی،الأسلوب الفردی،الأسلوب السمعی،الأسلوب الحرکی،الأسلوب البصری،ترجیحات یادگیری،سبک گروهی،سبک فردی،سبک شنیداری،سبک حرکتی،سبک دیداری،
عنوان انگلیسی
ترØÛØØ§Øª سبکâÙØ§Û ÛØ§Ø¯Ú¯ÛØ±Û Ø¯Ø§ÙØ´ØÙÛØ§Ù Ø§ÛØ±Ø§ÙÛ ÙØ±Ø§Ú¯Ûر Ø²Ø¨Ø§Ù Ø¹Ø±Ø¨Û Ø¨Ù Ø¹ÙÙØ§Ù زبا٠دÙÙ
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زبان عربی,أولویات أسالیب التعلّم,اللغه العربیة,الأسلوب الجماعی,الأسلوب الفردی,الأسلوب السمعی,الأسلوب الحرکی,الأسلوب البصری,ترجیحات یادگیری,سبک گروهی,سبک فردی,سبک شنیداری,سبک حرکتی,سبک دیداری
نویسندگان مقاله
طاهره اختری |
دانشگاه شاهد
نشانی اینترنتی
https://aijh.modares.ac.ir/article_19584_e6b4b429ed1f7a3ff4f37f21608fe54c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات