این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۵، شماره ۱۱۱، صفحات ۳۱-۳۸

عنوان فارسی کاهش شدت صوت در خروجی موتور جت به‌کمک نازل دندانه‌دار
چکیده فارسی مقاله مسئله سروصدا و ایجاد آلودگی صوتی در پرواز هواپیماها همواره به‌عنوان یک معضل اساسی مطرح بوده است. به‌دلیل آثار فیزیولوژیکی مضری که سروصدای تولیدشده توسط هواپیما روی خلبان، مسافران، کارکنان فرودگاه‌ها و ساکنان حومه فرودگاه دارد، کاهش شدت صوت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله صدای ناشی از نازل خروجی جت به‌عنوان یک منبع مهم آلوده‌کننده صوتی هواپیما مورد توجه قرار گرفته است. دندانه‌دار کردن نازل به‌عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌های کاهش شدت صوت برای موتورهای جت مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن آثار ناشی از تغییر پارامترهای هندسی نازل دندانه‌دار بر میدان جریان خروجی نازل و سطح صدای تولیدی بررسی و تحلیل شده است. نتایج نشان می‌دهد که تغییر در طول دندانه‌ها تأثیر چندانی بر میدان جریان و سطح صدای تولیدی ندارد، در حالی‌که میزان نفوذ دندانه‌ها و تعداد دندانه‌ها پارامتر مهمی در افت سرعت در ناحیه مرکزی و شدت صوت می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور جت، شدت صوت، نازل چورون، نازل دندانه‌دار،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد امیان | امیان
مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

سهند گلرنگ |
کارشناس ارشد مهندسی هوافضا

مهناز ذاکری |
استادیار دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_24636_6fceda863128ed50591127ddc122c8d1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-358325.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات