این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۵، شماره ۱۰۹، صفحات ۵-۱۸

عنوان فارسی مروری بر تحلیل خستگی میل‌لنگ
چکیده فارسی مقاله میل‌لنگ از جمله قطعات مهم و پیچیده در انواع موتور است. اهمیت تجزیه و تحلیل خستگی و تخمین عمر آن نیز بر کسی پوشیده نیست. برای طراحی میل‌لنگ چالش‌های بسیاری از جمله بار مفید خودرو، وزن کمتر درخواستی، بازده و عمر دوام بیشتر مورد نظر است. میل‌لنگ طی عمر کارکرد خود متحمل بارهای خمشی و پیچشی متناوب می‌شود و شکست در آن سب ایجاد خسارت جدی به موتور می‌گردد، بنابراین در زمان طراحی باید استحکام خستگی آن لحاظ شود. در این مقاله، مروری جامع بر پژوهش‌های متنوع انجام‌شده در حوزه‌های مکانیک شکست، تحلیل خستگی و تخمین عمر میل‌لنگ مطرح شده است. برای این منظور، نخست روش‌های آزمایشگاهی، تحلیلی و عددی محاسبه شاخص‌های خستگی و تخمین عمر میل‌لنگ بیان می‌شود، سپس روش‌های تشخیص و ارزیابی مکان و اندازه ترک ارائه می‌گردد. در نهایت به بررسی روش‌های عملی افزایش عملکرد خستگی و بهینه‌سازی این قطعه پرداخته می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله میل‌لنگ، خستگی، عمر، تشخیص ترک، بهینه‌سازی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد امید خشوعی | omid khoshouei
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

علی عبداللهی فر |
علی عبداللهی فر، استادیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)

سید مسعود هاشمی | seyed masoud
سید مسعود هاشمی، استادیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_23454_ceb59d6324c3a3e2e7f059475545d402.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-358342.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات