این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
علوم و صنایع غذایی ایران
، جلد ۱۵، شماره ۸۲، صفحات ۲۳۷-۲۴۷
عنوان فارسی
بررسی تاثیر متغیرهای اندازه بنگاه و مخارج تبلیغات بر رشد بنگاههای صنعت مواد غذایی و آشامیدنی در ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده
در ادبیات اقتصادی، یک رابطه مشخص بین هزینه های تبلیغات و رشد بنگاه وجود ندارد و نتایج متضادی در مطالعات تجربی مشاهده شده است. این مقاله، تاثیر متغیرهای اندازه بنگاه و مخارج تبلیغات بر رشد بنگاههای صنعت مواد غذایی و آشامیدنی در بازه زمانی 1386-1376 را در ایران مورد بررسی قرار داده است. برآورد مدل با استفاده از دادهای ترکیبی و روش اثرات ثابت بیانگر آن است که تبلیغات دارای یک تاثیر مثبت و معنی دار بر رشد بنگاه می باشد. نتایج همچنین نشان دهنده مستقل بودن نرخ رشد بنگاه از اندازه بنگاه در ابتدای دوره میباشد.
کلید واژگان
: اندازه بنگاه، مخارج تبلیغات، رشد بنگاه، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، داده های ترکیبی ، اثرات ثابت
کلیدواژههای فارسی مقاله
اندازه بنگاه،مخارج تبلیغات،رشد بنگاه،صنایع مواد غذایی و آشامیدنی،داده های ترکیبی،اثرات ثابت،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اندازه بنگاه,مخارج تبلیغات,رشد بنگاه,صنایع مواد غذایی و آشامیدنی,داده های ترکیبی,اثرات ثابت
نویسندگان مقاله
سید محمد مظلومی |
دانشیار گروه بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، متخصص بهداشت مواد غذایی، مرکز تحقیقات تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
نشانی اینترنتی
https://fsct.modares.ac.ir/article_25714_dec6d7084979fd87f1d4f0cb7494148f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات