این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و صنایع غذایی ایران، جلد ۱۵، شماره ۸۲، صفحات ۲۳۷-۲۴۷

عنوان فارسی بررسی تاثیر متغیرهای اندازه بنگاه و مخارج تبلیغات بر رشد بنگاه‌های صنعت مواد غذایی و آشامیدنی در ایران
چکیده فارسی مقاله چکیده
در ادبیات اقتصادی، یک رابطه مشخص بین هزینه های تبلیغات و رشد بنگاه وجود ندارد و نتایج متضادی در مطالعات تجربی مشاهده شده است. این مقاله، تاثیر متغیرهای اندازه بنگاه و مخارج تبلیغات بر رشد بنگاه­های صنعت مواد غذایی و آشامیدنی در بازه زمانی 1386-1376 را در ایران مورد بررسی قرار داده است. برآورد مدل با استفاده از دادهای ترکیبی و روش اثرات ثابت بیانگر آن است که تبلیغات دارای یک تاثیر مثبت و معنی دار بر رشد بنگاه می باشد. نتایج هم­چنین نشان دهنده مستقل بودن نرخ رشد بنگاه از اندازه بنگاه در ابتدای دوره می­باشد.

کلید واژگان: اندازه بنگاه، مخارج تبلیغات، رشد بنگاه، صنایع مواد غذایی و آشامیدنی، داده های ترکیبی ، اثرات ثابت
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اندازه بنگاه،مخارج تبلیغات،رشد بنگاه،صنایع مواد غذایی و آشامیدنی،داده های ترکیبی،اثرات ثابت،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اندازه بنگاه,مخارج تبلیغات,رشد بنگاه,صنایع مواد غذایی و آشامیدنی,داده های ترکیبی,اثرات ثابت

نویسندگان مقاله سید محمد مظلومی |
دانشیار گروه بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، متخصص بهداشت مواد غذایی، مرکز تحقیقات تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز


نشانی اینترنتی https://fsct.modares.ac.ir/article_25714_dec6d7084979fd87f1d4f0cb7494148f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات