این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۴، شماره ۱۰۴، صفحات ۴۴-۵۳

عنوان فارسی استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در طراحی بال هواپیما
چکیده فارسی مقاله آشفتگی جریان سیال در اطراف بال و وجود ارتعاشات در اثر حرکت فلپ‌ها، از جمله مشکلاتی است که در عملکرد هواپیماها به‌وجود می‌آید. از عوامل بروز این مشکلات می‌توان به عدم یکپارچگی قسمت‌های ثابت و متحرک بال و عدم کنترل کامل حرکت سازوکار فلپ بال اشاره کرد. طی سالیان اخیر یکی از راه‌های اصلاح و بهبود این مشکلات استفاده از خواص آلیاژهای حافظه‌دار در ساخت بال‌هاست. با استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار بال‌هایی ساخته می‌شود که متناسب با شرایط هواپیما، توانایی تغییر حالت را دارند. در این‌صورت عملکرد پرواز هواپیما بهبود می‌یابد و ضمناً وزن سازه‌ها و سازوکارهای مورد استفاده و مصرف انرژی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود. در این مقاله به چگونگی استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار در سازوکار فلپ بال مورفینگ، در کلاس پروازی هواپیمای بدون سرنشین، پرداخته می‌شود. در ادامه روند طراحی و تحلیل ائرودینامیکی پروفیل مقطع بال با استفاده از خواص آلیاژهای حافظه‌دار ارائه شده است. ابتدا طراحی ایرفویل در محیط نرم‌افزار کتیا ارائه شده، سپس تحلیل نیروهای ائرودینامیکی در نرم‌افزار XFLR5 بیان شده است. در پایان بال طراحی‌شده با استفاده از آلیاژهای حافظه‌دار ساخته و ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آلیاژهای حافظه‌دار، مورفینگ، ایرفویل، هواپیما،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سروش قلی زاده |
دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی، واحدپردیس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی پردیس (Islamic azad university of pardis)

مهدی منصوری |
دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی پردیس (Islamic azad university of pardis)

امین عقیله |
دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد اسلامی، واحد پردیس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی پردیس (Islamic azad university of pardis)


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_19350_faf445c5181ef7c31eacfdf4395197b6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-358393.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات