این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
ماشین بینایی و پردازش تصویر، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۷-۳۵

عنوان فارسی واقعیت افزوده سریع بدون SLAM
چکیده فارسی مقاله الگوریتم‌های واقعیت افزوده برای پیدا کردن محل نقاط شی مجازی در هر قاب، از روش ردیابی و مکان یابی دوربین استفاده می‌کنند. در این روش‌ها ابتدا پارامترهای داخلی و خارجی دوربین تعیین می‌شوند و سپس با استفاده از آن‌ها محل شی مجازی در هر قاب مشخص می‌شود. این روش‌ها باید پارامترهای داخلی دوربین را از قبل داشته باشند یا اینکه پارامترهای داخلی دوربین در کل ویدیو ثابت بماند. در روش ارائه شده نیازی به تخمین پارامترهای دوربین نیست و محل شی مجازی به صورت مستقیم تعیین می‌گردد. برای این کار الگوریتم پیشنهادی در ابتدا ماتریس بنیادی بین قاب‌های کلیدی و قاب جاری را محاسبه می‌کند و سپس محل نقاط مجازی در هر قاب را با استفاده از تقاطع خطوط اپیپولار بدست می‌آورد. محاسبه ماتریس بنیادی به دلیل وجود نقاط پرت دارای خطا است. استفاده از روش‌هایی مانند رنسک برای حذف نقاط پرت باعث زمان بر بودن الگوریتم می‌شود. در این مقاله که تاکید بر افزایش سرعت الگوریتم پیشنهادی دارد، با استفاده از داده‌های قاب قبلی نقاط پرت را حذف می‌کنیم و یک روش سریع برای پیدا کردن ماتریس بنیادی در هر قاب ارائه می‌دهیم. روش ارائه شده برای محاسبه ماتریس بنیادی، تا 5 برابر الگوریتم قبلی ما را سریعتر کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واقعیت افزوده،ماتریس بنیادی،شی مجازی،بینایی ماشین سه‌بعدی،

عنوان انگلیسی Fast Augmenting Reality Without Slam
چکیده انگلیسی مقاله Augmented reality algorithms use Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) techniques to determine the position of virtual object points in each frame. In these methods, the intrinsic and extrinsic camera parameters are first estimated, and then the position of the virtual object in each frame is determined using these parameters. These methods require prior knowledge of the camera’s intrinsic parameters or assume that the intrinsic parameters remain constant throughout the video. In our previously proposed method, there is no need to estimate the camera parameters, and the position of the virtual object is directly determined. To achieve this, the proposed algorithm first calculates the fundamental matrix between keyframes and the current frame, and then determines the position of virtual points in each frame using the intersection of epipolar lines. The calculation of the fundamental matrix is prone to errors due to the presence of outliers. Using techniques such as RANSAC to remove outliers increases the computational time. In this paper, which focuses on improving the speed of the proposed algorithm, we eliminate outliers using data from the previous frame and present a fast method for estimating the fundamental matrix in each frame. The proposed method for computing the fundamental matrix made our algorithm up to five times faster than the previous one.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله واقعیت افزوده,ماتریس بنیادی,شی مجازی,بینایی ماشین سه‌بعدی

نویسندگان مقاله امین رضا غلامی |
دانشجوی دکترای هوش مصنوعی، دانشگاد علم و صنعت ایران

بهروز نصیحت کن |
دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

محسن سریانی |
دانشکده مههندسی کامپیوتر، دانشگاه علم و صنعت ایران


نشانی اینترنتی https://jmvip.sinaweb.net/article_229853_f6b5228be5f92e3726ce158a4207c561.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات