این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۴، شماره ۱۰۰، صفحات ۶۲-۷۰

عنوان فارسی طراحی سازوکار تعلیق چرخ‎های تراکتور به‎منظور حرکت در مناطقی با شیب‎ عرضی
چکیده فارسی مقاله تراکتور عامل اصلی نیروی محرک ادوات کشاورزی در عملیات کاشت، داشت و برداشت در حوزه کشاورزی محسوب می‎شود. وسعت اراضی شیب‌دار و کوهپایه‌ای در ایران، نیاز طراحی سازوکاری با قابلیت کاربرد تراکتور به‌صورت حرکت عرضی در شیب‎ها را دو چندان می‌کند. در این مقاله، با نصب سازوکاری بازویی برای چرخ‌های عقب و استفاده از نیروی هیدرولیک سعی شده است تا اختلاف ارتفاع در دو سمت تراکتور با تغییر ارتفاع چرخ‎ها جبران شود. نتایج نظری و عملی این کار نیز در شیب‌های عرضی تا 2/24 درجه موفقیت‌آمیز بوده‎ است. با طرح چنین ایده‌ای، تراکتور توانایی بالا و پایین‌شـدن چرخ‌ها تا ارتفاع 48 سانتی‌متر را در زمین‌هایی با شیب‌های متفاوت به‌دست می‌آورد. در سطوح شیب‌دار، فشار حداقل مورد نیاز برای برقراری تعادل محورها 50 بار محاسبه شده است که به پیستونی با قطر 63 میلی‌متر نیاز دارد. حداکثر زاویه‌ای که تراکتور با جابه‌جایی چرخ‌های عقب می‌تواند تغییر شیب دهد، 2/19 درجه است که در حالت کلی تراکتور مورد نظر تا 2/24 درجه تغییر زاویه پایدار می‌باشد. طراحی محور جلو این تراکتور نیز به‌گونه‌ای است که توانایی نوسان زاویه‌ای از 15 تا 30 درجه را دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تراکتور، شیب‌رو، حسگر شیب، واژگونی تراکتور،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح الله محمد سنابادی عزیز | mohammad sanabadi aziz
مربی پژوهشی، پژوهشکده فنی و مهندسی جهاد


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_21788_7f8c14c64c5e9772aa23b758b9c8e8be.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-358423.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات