این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۳، شماره ۹۹، صفحات ۱۶-۲۲

عنوان فارسی کمینه‌سازی ابعاد بدنه خودروی نیسان از طریق بهینه‌سازی چیدمان بلنک قطعات
چکیده فارسی مقاله ورق‌های فولادی نقش قابل توجهی در تولید بدنه خودرو دارند. طی سالیان اخیر، افزایش قیمت تمام‌شده ورق‌های فولادی از یکسو و مشکلات ناشی از تحریم‌ها از سویی دیگر، تأمین ورق‌های فلزی را با چالش‌هایی جدی مواجه کرده است. از این‌رو لازم است تا سازندگان و تولیدکنندگان جهت صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه، کاهش ضایعات و مدیریت مصرف ورق، روش‌های نوینی به‌کار گیرند. در این مقاله، ابتدا روش‌های کاهش موادبری و ضایعات قطعات فلزی پرسی با بهره‌گیری از شیوه‌های تغییر در چیدمان قطعات، به‌کارگیری یا اصلاح قرار قالب، استفاده از ورق کویل به‌جای ورق شیت و تغییر در نحوه‌ تولید، عرض نوار ورق و نوع قالب و پرس بررسی و در ادامه، موادبری روش‌های جدید با روش‌های قدیم مقایسه شده است. سپس، سود سالیانه‌ای که از اعمال این تغییرات در مدل‌های مختلف خودروی نیسان عائد گروه خودروسازی سایپا می‌شود محاسبه می‌شود. اجرای این روش‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در مواد اولیه فلزی و کاهش ضایعات، نه‌تنها از هدررفت انرژی و سرمایه ملی جلوگیری می‌کند، که براساس قاعده برد برد به افزایش حاشیه سود برای تولیدکننده و خودروساز نیز می‌انجامد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ورق، بلنک، قالب، کارت برش،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ورق,بلنک,قالب,کارت برش

نویسندگان مقاله مرتضی قایم ملکی | ghaem maleki
کارشناس ویژه امور تحقیقات و مهندسی محصول شرکت سازه گستر سایپا

علی منصورزاده |
مدیر امور تحقیقات و مهندسی محصول شرکت سازه گستر سایپا

سید احمد بابک سلیمانی | seyed ahmad babak soleimani
کارشناس امور تحقیقات و مهندسی محصول شرکت سازه گستر سایپا


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_21791_cb635279df80b9bafec1f6dc43344cef.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-358426.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات