این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۹، شماره ۷۹، صفحات ۱۹۹-۲۲۱
عنوان فارسی
مطالعه اثرگذاری رهبری تحول گرا بر کارآفرینی سازمانی از طریق متغیر میانجی تعهد سازمانی
چکیده فارسی مقاله
هدف و زمینه: هدف این پژوهش، مطالعه اثرگذاری رهبری تحول گرا بر کارآفرینی سازمانی از طریق متغیر میانجی تعهد سازمانی در یکی از شرکت های حوزه فعالیت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد.
روش تحقیق: به این منظور در ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش، چارچوب نظری تحقیق تدوین گردید. بر اساس این چارچوب، مدل مفهومی پژوهش ارائه و فرضیات تحقیق نیز تدوین شدند. به منظور آزمون فرضیات تحقیق، جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان شرکت مورد نظر بوده که تعداد ایشان بالغ بر حدود 200 نفر می باشد. با توجه به رابطه کوکران، تعداد نمونه آماری برابر با 131 نفر می باشد. سپس از پرسشنامه که سوالات آن از منابع معتبر استخراج شده و روایی و پایایی آن تایید گردیده بین این تعداد توزیع گردید. به منظور سنجش توزیع داده ها، از آزمون کولموگروف - اسمرنوف استفاده شده که نشان داد توزیع داده ها نرمال نمی باشد. با توجه به عدم نرمال بودن توزیع داده ها و شکل مدل تحقیق، از روش حداقل مربعات جزیی و نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 برای تحلیل های آماری استفاده شد. بر اساس مقادیر معنی داری مربوط به فرضیات، هر سه تایید شدند.
یافته ها: میزان تاثیر رهبری تحول گرا بر تعهد سازمانی برابر با 0.609، میزان تاثیر رهبری تحول گرا بر کارآفرینی سازمانی برابر با 0.752 و میزان تاثیر تعهد سازمانی بر کارآفرینی سازمانی برابر با 0.844 حاصل شد.
نتیجه گیری: بر این اساس، پیشنهاد می شود که با ایجاد همکاری و حس تعلق سازمانی و همچنین ایجاد ساختار های انعطاف پذیر سازمانی، از ایده های جدید حمایت شده که این موضوع می تواند منجر به کارآفرینی سازمانی گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی سازمانی،تعهد سازمانی،رهبری تحول گرا،
عنوان انگلیسی
Studying the Effect of Transformational Leadership on Organizational Entrepreneurship through the Mediating Variable of Organizational Commitment
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: The purpose of this research is to study the effect of transformational leadership on organizational entrepreneurship through the mediating variable of organizational commitment in one of the companies area of expertise the Communications and Information Technology.
Research Methodolgy: For this purpose, the theoretical framework of the research was compiled by reviewing the research literature and the background of the research. Based on this framework, the conceptual model of the research was presented and the hypotheses of the research were formulated. In order to test the hypotheses of the research, the statistical population includes managers and experts of the company in question, whose number is more than 200 people. According to Cochran's correlation, the number of statistical sample is equal to 131 people. Then, from the questionnaire whose questions were extracted from reliable sources and its validity and reliability were confirmed, it was distributed among this number. As a measure of data distribution, the Kolmogorov-Smirnov test was used, which showed that the data distribution is not normal. Due to the non-normality of the data distribution and the shape of the research model, partial least squares method and SmartPLS3 software were used for statistical analysis. Based on the significant values related to the hypotheses, all three were confirmed.
Findings: The impact of transformational leadership on organizational commitment was 0.609, the impact of transformational leadership on organizational entrepreneurship was 0.752, and the impact of organizational commitment on organizational entrepreneurship was 0.844.
Results: Based on this, it is suggested that new ideas are supported by creating cooperation and a sense of organizational belonging, as well as creating flexible organizational structures, which can lead to organizational entrepreneurship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کارآفرینی سازمانی,تعهد سازمانی,رهبری تحول گرا
نویسندگان مقاله
مهدی یوسف زاده اسطلخی |
مدیریت فناوری اطلاعات، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علی رضاییان |
مدیریت دولتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
احمدرضا اعتمادی |
مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران،
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_104755_a2bcee59158ca4000d36c99cc910e503.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات