این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیق در عملیات در کاربردهای آن
، جلد ۲۲، شماره ۳، صفحات ۱۰۱-۱۲۲
عنوان فارسی
محاسبه کارایی دانشآموزان پایه سوم بر اساس اثربخشی الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (SQRQCQ) در انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی به کمک تحلیل پوششی دادهها
چکیده فارسی مقاله
مطالعه حاضر با عنوان "اثربخشی الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (
SQRQCQ
) در انعطاف
پذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان پایه سوم در حل مسایل کلامی" و با هدف مطالعه بررسی اثر الگوی تدریس سازگار با مغز توام با راهبرد درک خواندن ریاضی (
SQRQCQ
) در انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان پایه سوم در حل مسایل کلامی انجام پذیرفت. روش تحقیق برمبنای هدف تحقیق، از نوع کاربردی و بر مبنای روش، نیمه آزمایشی است. روش گردآوری اطلاعات روش میدانی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه استخراج میگردد.
جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان
مدارس غیردولتی دختر پایه سوم شهر تهران به تعداد 643 نفرمیباشد که حجم جامعه آماری از روش نمونهگیری به صورت در دسترس بوده و دو مدرسه و دو کلاس در پایه سوم انتخاب شدند و به دو گروه 30 نفره به عنوان گروه کنترل و آزمایش تقسیم
بندی میشوند. جهت گردآوری اطلاعات از دو آزمون استروپ، آزمون سوالات کلامی استفاده و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، جهت تحلیل فرضیه
های تحقیق از آزمون
U
من-ویتنی، تی دو گروه مستقل، تی زوجی و ویل کاکسون استفاده شده است. با توجه به اطلاعات ورودیهای مختلف این دو گروه از دانشآموزانپایه سوم، کارایی افراد مختلف به طور کامل بررسی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی تدریس سازگار با مغز، راهبرد درک خواندن ریاضی، انعطافپذیری شناختی، توجه انتخابی،کارایی.
عنوان انگلیسی
An Investigation on the Effectiveness of Brain-Compatible Teaching Model with a Mathematics Reading Comprehension Strategy (SQRQCQ) on Students’ Cognitive Flexibility in Solving Verbal Problems
چکیده انگلیسی مقاله
Brain-compatible learning emphasizes the ways of learning and seeks to change the framework for the sake of teaching, based on the actual functioning of the human brain. This study aimed at investigating the effectiveness of brain-compatible teaching model with a mathematics reading comprehension strategy on students’ cognitive flexibility in solving verbal problems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Mathematics, Brain-Compatible Teaching Model, Mathematics Reading Comprehension Strategy, Cognitive Flexibility, Verbal Problem Solving
نویسندگان مقاله
مریم السادات وزیری هامانه | M. A. Vaziri Hamaneh
Department of Mathematics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
فرهاد حسین زاده لطفی | F. Hosseinzadeh Lotfi
Department of Mathematics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علی ایرانمنش | A. Iranmanesh
Department of Mathematics, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
گروه ریاضی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
احمد شاهورانی | A. Shahvarani
Department of Mathematics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
مهدی آژینی | M. Azhini
Department of Mathematics, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
گروه ریاضی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jamlu.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-11-30-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات