این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۶، شماره ۴، صفحات ۴۸۶۱-۴۸۷۹
عنوان فارسی
مدلسازی الکتریکی یک مدار راه فرکانس صوتی، ارزیابی اعتبارسنجی و قابلیت اطمینان آن
چکیده فارسی مقاله
مدارات راه به عنوان اصلی ترین سنسور برای تشخیص حضور قطار در تراک های مختلف است. عملکرد صحیح و خراب-ایمن در این مدارات راه بسیار اهمیت دارد. از این رو، محققان به دنبال روشهای مختلف کنترل عملکرد و تشخیص و شناسایی عیوب در این مدارات راه هستند. در این راستا اولین مرحله، درک کامل و جامع از نحوه عملکرد این مدارات است. از این رو، مدلسازی این مدارات راه در رسیدن به این هدف الزامی است. در این مقاله، اجزای مختلف مدارات راه فرکانس صوتی اعم از فرستنده، واحدهای تنظیم سمت فرستنده و گیرنده، ریل و گیرنده به صورت الکتریکی و فانکشنال مدلسازی شده و در نهایت یک مدل سیستمی جامع به همراه پارامترهای آن برای این مدارات ارائه می شود. سیگنال خروجی تمامی این اجزا با داده های انداره گیری شده در یک خط مترو عملیاتی مطابقت داده شده و مدلسازی از لحاظ صحت اعتبارسنجی می گردد. همچنین، با استفاده از مدل استخراج شده برای مدار راه فرکانس صوتی و با توجه به درخت عیب این مدار راه، ارزیابی قابلیت اطمینان برای هر کدام از اجزا و کل مدار راه انجام می گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدار راه،مدار راه فرکانس صوتی،مدلسازی، قابلیت اطمینان،
عنوان انگلیسی
Electrical Modelling of an Audio Frequency Track Circuit, Validation & Reliability Evaluation
چکیده انگلیسی مقاله
Track circuits are key electrical devices which are used to detect the presence of trains in different railway tracks. Correct and fail-safe functions are of great significance in track circuits. Therefor researchers are looking for different methods for function control, tracking and identification of faults in such circuits. Subsequently in the initial stage, it is vital to have a clear and comprehensive understanding of how a circuit operates. In this step track circuit modelling becomes very helpful. This article describes the different components of audio frequency track circuit models in addition to presenting a comprehensive systematic model for such circuits. The output of all components conform to data measurements of an operational line of a Metro system and modeling is approved in terms of validation accuracy. Also with the help of an extracted model for audio frequency track circuit and with consideration to the track circuits fault tree, evaluations are conducted based on each of the components of the entire track circuit.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدار راه,مدار راه فرکانس صوتی,مدلسازی, قابلیت اطمینان
نویسندگان مقاله
سید احمد میر ابوطالبی |
کارشناسی ارشد، گروه کنترل و علائم، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
بهمن قربانی واقعی |
استادیار، گروه کنترل و علائم، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_213830_ee782263be5965b1437b9d368740a8f3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات