این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، جلد ۵۵، شماره ۳، صفحات ۱۱-۲۰

عنوان فارسی بررسی تجربی اثر انعطاف‌پذیری بال بر عملکرد آیرودینامیکی پرنده بال‌زن
چکیده فارسی مقاله پیکره بال‌زن با الهام گرفتن از پرندگان و حشرات در طبیعت طراحی شده است؛ سامانه الکترومکانیکی آن با ایجاد نوسان و حرکت رفت و برگشتی بال وظیفه تامین نیروهای برآ و پیشران را ایفا می‌کند. این پژوهش به بررسی تجربی اثر انعطاف‌پذیری بال بر عملکرد آیرودینامیکی و تولید نیروهای پیشران و برآ می‌پردازد. مشخصات آیرودینامیکی برای سه بال صلب، انعطاف‌پذیر نرم و انعطاف‌پذیر سخت در سرعت 5 متر بر ثانیه، زوایای حمله 0 تا 24 و  بسامد بی بعد شده 0 تا 6/0 مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه آزمون نشان داد تأثیر بسامد بی‌بعد شده بر ضریب برآ با افزایش زاویه حمله بیشتر شده است به گونه‌ای در زوایای حمله بالا خصوصاً در بال صلب ضریب نیروی برآ تا 90 درصد افزایش یافته است. محدوده عملکرد بهینه هر یک از سه پیکره ذکر شده در نتایج پژوهش ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پرنده بال‌زن،روش تجربی،آیرودینامیک ناپایا،عملکرد آیرودینامیکی،بال انعطاف پذیر،بال صلب،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پرنده بال‌زن,روش تجربی,آیرودینامیک ناپایا,عملکرد آیرودینامیکی,بال انعطاف پذیر,بال صلب

نویسندگان مقاله حمزه اشراقی |
دانش آموخته دکتری، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران

مجتبی رمضانی ولوجردی |
دانش آموخته دکتری، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران

محمود مانی |
استاد، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_20115_c8939e396c6e33f3bd86f1190a052f34.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات