این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی مکانیک مدرس
، جلد ۲۰، شماره ۵، صفحات ۱۱۹۹-۱۲۰۹
عنوان فارسی
بهبود عملکرد راهاندازی توربین باد محور عمودی داریوس نوع اچ با استفاده از سطوح متخلخل
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق برای انتخاب ایرفویل پره توربین باد محور عمودی داریوس سه ایرفویل
NACA0015
،
NACA0018
و
NACA0021
انتخاب و در نرمافزار
Q-Blade
نسبت ماکزیمم ضرایب برآ به پسا مشخص و در نهایت ایرفویل ناکا 0015 در سرعت 5 و 10متر بر ثانیه بیشترین مقدار نسبت ضریب برآ به ضریب پسا در زاویه حمله 13درجه برابر 2/58 و زاویه حمله 6/5درجه برابر 15/3 داشت و در ادامه ایرفویل ناکا 0015 انتخاب و برای تحلیل عددی از روش توربولانسی
K-ω SST
استفاده و با نتایج آزمایشگاهی صحتسنجی شد. در ادامه توربین باد در نرمافزار
CATIA
طراحی و ساخته شد. برای ایجاد جریان باد از دمنده چهار فن و برای محاسبه دقیقتر وسایل مورد استفاده در اندازهگیری، آزمون و ساخت کالیبره شدهاند. نتایج نشان داد که توان راهاندازی پره متخلخل در سرعت 3، 4، 5، 7 و 8متر بر ثانیه 35، 33، 31، 37 و 48% کمتر از توربین باد پره مستقیم بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرعت باد،راهاندازی،تخلخل،توان لحظهای،داریوس،
عنوان انگلیسی
Improving the Performance Self-Starting of the Vertical Axis Wind Turbine Using Porous Blade
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, airfoil turbine blade airfoil Darriues vertical axis selected from three airfoils NACA0015, NACA0018 and NACA0021. The maximum ratio of the lift coefficients to the drag coefficient was determined in the Q-Blade software, and finally the airfoil NACA 0015 at speeds of 5 and 10M/s has the maximum value of the lift coefficient to the drag coefficient at an attack angle of 13 degrees equal to 2.58 and an attack angle of 6.5 degrees equal to 15.3. Then airfoil NACA 0015 was selected for numerical analysis and the turbulence method K-ω SST was used for numerical analysis and the results were verified using laboratory results. The wind turbine was designed and developed in CATIA software. Four wind fans were used to create wind power. The instruments used in measuring, testing and fabricating were calibrated. The results showed that the Self-Starting power of the porous blade in the speeds of 3, 4, 5, 7, 8m/s was %35, %33, %31, %37 and %48 less than the direct blade wind turbine, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سرعت باد,راهاندازی,تخلخل,توان لحظهای,داریوس
نویسندگان مقاله
حسین سیفیداوری |
دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران
شهریار کوروند |
دانشکده فنی کشاورزی، پردیس ابوریحان، دانشگاه تهران، تهران، ایران
ایمان خاتمی |
دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران
نشانی اینترنتی
https://mme.modares.ac.ir/article_10955_927a0016c2623c55d82a5b007ba62f16.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات