این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک مدرس، جلد ۱۹، شماره ۹، صفحات ۲۰۹۳-۲۱۰۴

عنوان فارسی اثرات پارامترهای نوسان ایرفویل توربین بادی در حضور سرعت لغزشی بر بارهای آیرودینامیک
چکیده فارسی مقاله یک ایرفویل توربین بادی توسط ابزار دینامیک سیالات به‌منظور بررسی اثر نوسان ایرفویل و شرط مرزی لغزشی بر کارآیی آن تحلیل شد. شرط مرزی لغزشی ناشی از اعمال سطح فوق آب‌گریز بوده است، چرا که سیالات روی سطوح فوق آب‌گریز می‌لغزند. سطوح فوق آب‌گریز می‌توانند یخ‌زدگی پره را به تأخیر بیندازند. این سطح بر ناحیه لبه جلویی فرض شده است. یخ‌زدگی پره بیشتر می‌تواند در این ناحیه رخ دهد. پارامترهای حرکت نوسانی ایرفویل به‌اندازه‌ای انتخاب شد که پدیده واماندگی دینامیکی مدل‌سازی شد. پدیده واماندگی دینامیکی سبب افزایش شدید بارگذاری روی پره می‌شود. واماندگی دینامیکی با ایجاد دو گردابه لبه جلویی وگردابه پشتی مرتبط است. سه فرکانس کاهیده نوسان 05/0= ، 08/0 و 12/0 و سه اختلاف فاز در طول‌های لغزشی متفاوت سطح فوق آب‌گریز بررسی شد. در این راستا مدل گذار SST برای تحلیل ایرفویل SD7037 در عدد رینولدز 104×4= اعمال شده است. نتایج نشان داده‌اند که اعمال یک سطح فوق‌ آب‌گریز با طول‌های لغزشی نسبتاً پایین نمی‌تواند در حرکت نوسانی ایرفویل مفید باشد؛ اما در طول‌های لغزشی بیش از 100میکرون، ضرایب آیرودینامیک تغییر زیادی کرد. در بیشترین فرکانس نوسان، ضرایب برآ و پسا به‌ترتیب به اندازه 12 و 40% کاهش یافت. افزایش طول لغزشی تشکیل گردابه و زاویه‌ی واماندگی را به تعویق انداخته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایرفویل توربین‌بادی،دینامیک سیالات محاسباتی،واماندگی دینامیکی،فرکانس کاهیده،طول لغزشی،

عنوان انگلیسی Effects of Oscillation Parameters of a Wind Turbine Airfoil with Slip Velocities on Aerodynamic Loads
چکیده انگلیسی مقاله A wind turbine airfoil was analysed, using computational fluid dynamics (CFD) to study the oscillating effects and slip boundary conditions. The slip boundary condition is due to applying superhydrophobic surface. Fluids on these surfaces are repelled. The superhydrophobic surface can delay the icing on blades. The surfaces is assumed at the leading edge; the icing can occur on this region. The chosen oscillation parameters was enough for modelling dynamic stall. The dynamic stall cause a severe loading on the blade. This phenomenon is depicted by two vortices: leading edge vortex and trailing edge vortex. Three reduced frequencies are considered: in a range of slip lengths. In this regard, the Transition-SST model is applied for SD7037 airfoil with. The results showed that applying a superhydrophobic surface with low values of the slip length cannot be appropriate during the oscillating motion; but at the slip lengths larger than 100 microns, the aerodynamic coefficients are significantly changed. At the highest reduced frequency, the lift and drag coefficients are reduced about 12% and 40%, respectively. Increasing the slip length postponed the vortex formation and stall angle.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایرفویل توربین‌بادی,دینامیک سیالات محاسباتی,واماندگی دینامیکی,فرکانس کاهیده,طول لغزشی

نویسندگان مقاله احسان بختیاری |
دانشکده مهندسی مکانیک، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://mme.modares.ac.ir/article_10749_42ae78157c4be67d2d9319d9c42a7f6e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات