این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مهندسی مکانیک مدرس
، جلد ۱۹، شماره ۹، صفحات ۲۱۱۱-۲۱۲۰
عنوان فارسی
بررسی عملکرد آیرودینامیکی و انتقال حرارت سیلندرها تحت اثر محرکهای پلاسمایی
چکیده فارسی مقاله
امروزه یکی از پرکاربردترین روشهای کنترل جریان در حوزهی آیرودینامیک به ویژه آیرودینامیک خارجی استفاده از محرکهای پلاسمایی است. در این تحقیق تاثیر محرکهای پلاسمایی بر دو سیلندر در آرایش پشت سر هم در حالتی که محرکها روی سیلندر اول اعمالشده، بررسی شده است. سیلندرها در فواصل نسبی
(L/D)
مختلف از یکدیگر قرار داده شدند و تحقیقات در دو رینولدز 100 و 200 انجام گرفته و در دو شرایط متفاوت اعمال محرکها انجام شده است. یکی از حالتها دارای ولتاژ قلهبه قله 55 کیلوولت و دیگری 1 کیلوولت بوده است که این مقادیر با توجه به نتایجی که اعتبارسنجی با آنها انجام گرفته، انتخاب شدهاند. نتایج حاصل از روش عددی با سایر نتایج عددی و تجربی صحهگذاری شد حل معادلات جریان با استفاده از روش حجم محدود انجامگرفته است. اعمال محرکهای پلاسمایی سبب شد که سیلندر دوم در تمامی حالتها ضریب پسا و عدد ناسلت بیشتری را تجربه کند. همچنین تأثیر محرکهای پلاسمایی بر روی افزایش ضریب پسا و عدد ناسلت با افزایش رینولدز کمتر شده به گونهای که افزایش عدد ناسلت در بهترین حالت در رینولدز 100 نزدیک به 2% بیشتر از همین افزایش در رینولدز 200 بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کنترل جریان،محرکهای پلاسمایی،اجسام استوانهای،ضریب پسا،عدد ناسلت،
عنوان انگلیسی
Investigation of Aerodynamic and Heat Transfer Performance of Cylinders Using Plasma Actuators
چکیده انگلیسی مقاله
Today, one of the useful methods of flow control, especially external aerodynamics, is plasma DBD actuators. In this study, the effect of plasma DBD actuators on cylinders in tandem arrangement is investigated. The actuators are considered on upstream cylinder. The cylinders are placed in distance (L/D) relative to each other. Investigation is done at two Reynolds number (100 and 200) with two different conditions of applying actuators. Cases with V
p-p
=55kv and V
p-p
=1kv are selected from references. The results of the present study are validated against the previous available experimental and numerical data and close agreement is found. Finite volume method is applied to solve equation of motion. Plasma actuators caused downstream cylinder experience upper values of drag coefficient and Nusselt number in all cases of study. Also, the growth of drag coefficient and Nusselt number are decreased by rising the Reynolds number, so that increasing the Nusselt number is 2% more at cases with Re=100 compared to cases with Re=200.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کنترل جریان,محرکهای پلاسمایی,اجسام استوانهای,ضریب پسا,عدد ناسلت
نویسندگان مقاله
مجتبی طحانی |
گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران
مصطفی کاظمی |
گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران
زهرا بابائی |
گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mme.modares.ac.ir/article_10751_c551080d58459455ee8b6568e04eacf6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات