این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی مکانیک مدرس
، جلد ۱۹، شماره ۸، صفحات ۱۸۵۵-۱۸۶۴
عنوان فارسی
بررسی فلاتر بال کامپوزیتی مدرج تابعی تقویتشده با نانولوله کربنی به همراه جرم افزوده
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش فلاتر بال کامپوزیتی تقویتشده با نانولولههای کربنی به همراه یک جرم افزوده گسترده تحلیل و ارایه میشود. بال به شکل یک ورق مستطیلی با شرایط مرزی یکسر گیردار مدل شده است. برای تخمین میدان جابجایی ورق نسبتاً ضخیم تئوری برشی مرتبه اول و چندجملهایهای چبیشف اعمال شده است. در شبیهسازی اثر جریان هوای فراصوت از تئوری مرتبه اول پیستون استفاده و معادله دیفرانسل حاکم بر سیستم با استفاده از اصل همیلتون استخراج شده است. در این بررسی چهار نوع مختلف توزیع نانولوله کربنی در راستای ضخامت در نظر گرفته شده است. این توزیعها بهصورت یکنواخت، کاهشی، کاهشی- افزایشی و افزایشی- کاهشی هستند. در نهایت اثرات اندازه، جرم و محل جرم توزیعشده و همچنین اثرات الگوهای مختلف توزیع نانولوله کربنی و زاویه جهتگیری الیاف برای یک کامپوزیت دو لایه پاد متقارن روی مرزهای فلاتر بال کامپوزیتی تقویتشده با نانولوله کربنی مطالعه شده است. در مقایسههایی که با نتایج پژوهشهای پیشین صورت پذیرفت تطابق خوبی مشاهده شد. نتایج نشان دادند که مرز فلاتر بال با افزایش نسبت جرمی، کاهش و با بیشترشدن طول جرم افزوده، افزایش مییابد. با زیادشدن زاویه جهتگیری الیاف نانولوله کربنی در کامپوزیت پادمتقارن مرز فلاتر افزایش مییابد و برای الگوهای توزیع مختلف رفتار متفاوتی خواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ناپایداری فلاتر،ورق کامپوزیتی مدرج تابعی،نانولوله کربنی،ورق یکسرگیردار،جرم افزوده گسترده،
عنوان انگلیسی
Flutter Analysis of CNT-Reinforced Functionally Graded Composite Wing with Attached Mass
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, flutter of functionally graded carbon nanotube (FG-CNT)-reinforced composite wing carrying a distributed patch mass is analyzed and presented. Wing is modeled by a rectangular plate with cantilever boundary conditions in supersonic flow. To evaluate the displacement fields of the moderately thick plate, First-order shear deformation theory (FSDT) and chebyshev polynomials series are applied. In supersonic airflow simulation effect, the first-order piston theory was used and differential equation governing the system was adapted, using the Hamilton principle. In this study, 4 different types of CNT are considered through the thickness. CNT distribution patterns are as uniform, decreasing, decreasing-increasing, and increasing-decreasing. Finally, the effects of size, mass, and location of the distributed patch mass as well as various CNT distributions and fiber orientation angle in a two-layer anti-symmetric composite on flutter boundaries were studies. In comparisons with the results of previous studies, a good agreement is observed. The results showed that the flutter boundary reduced with increasing mass ratio and increased in longer length of added mass. By increasing orientation's angle of CNT fiber of anti-symmetric composite, the flutter boundary is raised and has different behavior for different distribution patterns.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ناپایداری فلاتر,ورق کامپوزیتی مدرج تابعی,نانولوله کربنی,ورق یکسرگیردار,جرم افزوده گسترده
نویسندگان مقاله
علی جمشید |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی، تهران، ایران
نادر وحدت آزاد |
گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mme.modares.ac.ir/article_10725_4a1879a590e12428af0474fb164769ba.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات