این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی مکانیک مدرس
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۴۰۷-۴۱۴
عنوان فارسی
ردیابی مسیر گامبرداری یک عابر پیاده با استفاده از سیستم ناوبری اینرسی
چکیده فارسی مقاله
با گسترش تکنولوژیهای سبک، قابل حمل و ارزانقیمت، گروه جدیدی از کاربران مانند عابران پیاده به استفادهکنندگان سیستمهای ناوبری اضافه شدهاند. سیستمهای ناوبری عابر پیاده امروزه در زمینههای پزشکی، ورزشی، نظامی، پویانمایی و غیره گسترش زیادی پیدا کردهاند. این حجم از استفاده نگاه پژوهشگران زیادی را در چند دهه اخیر به خود متمرکز کرده است. در این پروژه با استفاده از سنسورهای اینرسی و شتابسنج مسیر حرکت یک آتشنشان تخمین زده شد و هدف استفاده از روش صفرکننده سرعت در هر گام، در ناوبری عابر پیاده برای کاهش خطا و نویز موجود با استفاده از فیلتر کالمن بود. بهدلیل آنکه خطا در ناوبری کور در صورت عدم استفاده از فیلتر ذکر شده به مرور زمان واگرا میشود استفاده از سنسورهای معمولی شتابسنج نمیتواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند.
با استفاده از ماژول ترکیبی یک سنسور اندازهگیری اینرسی که شامل شتابسنج و ژیروسکوپ است توانسته شد ردگیری از موقعیت فرد در هر لحظه در حالی که این سنسور روی کفش نصب شده است، دنبال شود. با اندازهگیری مسیر پیمودهشده با استفاده از سنسور نصبشده روی کفش یک انسان و مقایسه نتایج با مسیر مطلوب ازپیشتعیینشده توانایی روش صفرکننده سرعت در هر گام در ناوبری، بحث و تفسیر شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیستمهای ناوبری،عابر پیاده،سنسورهای اینرسی،کفش،صفرکننده سرعت در هر گام،
عنوان انگلیسی
Pedestrian tracking by means of inertial navigation system
چکیده انگلیسی مقاله
New users such as pedestrians are added to navigation systems with developing lightweight, portable, low-cost technologies. The pedestrian navigation systems are currently applied in miscellaneous fields including medicine, sport, military services, animation, robotics, etc. This amount of use has attracted the attention of many scholars over the last few decades. In this paper, the paths of a firefighter, as a pedestrian, was estimated approximately by the help of an inertial measurement unit (IMU) and acceleration sensors. To reduce the measured errors and noises by the sensor, zero velocity update (ZUPT) method and Kalman filter are exploited in a pedestrian navigation system. Due to the fact that the error in blind navigation is divergent over time if the filter is not used, the use of conventional accelerometer sensors cannot produce a satisfactory result.
using the combined module of an inertial measurement sensor that includes accelerometer and gyroscope, it is possible to track the person’s position at any moment while the sensor is tracked on the shoe. The ability of ZUPT in navigation system has been discussed and interpreted by measuring a path using a sensor installed on a person’s shoe and comparing the results with the desired predetermined path.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سیستمهای ناوبری,عابر پیاده,سنسورهای اینرسی,کفش,صفرکننده سرعت در هر گام
نویسندگان مقاله
سیدحمیدرضا حیدری |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
جعفرالصادق فرحات |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
برهان بیگزاده |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mme.modares.ac.ir/article_10586_e2ddb5ae2a739f732d8507237f56cbe3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات