این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۷۹-۹۷
عنوان فارسی
تأثیر تطابق ارزش و توانمندسازی کارکنان بر جذابیت برند کارفرمایی در بانک ملی ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش بررسی چگونگی تأثیر تطابق ارزشها و توانمندسازی کارکنان بانک ملی بر جذابیت برند کارفرمایی آن است و همچنین تأثیر جذابیت برند کارفرمایی را بر ارزشهای پیشنهادی کارفرما در این بانک نشان میدهد. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و توسعهای بوده است و روش معادلات ساختاری با نرمافزار
SMART PLS
بهمنظور تحلیل دادهها مورداستفاده قرارگرفته است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان بانک ملی است که بر اساس جدول مورگان 394 تعیین شده است. در این پژوهش بهمنظور سنجش متغیرها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. در بخش روایی نیز از روشهای همگرا و واگرا استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که تطابق ارزشهای فرد با ارزشهای بانک ملی منجر به جذابتر تلقی شدن برند کارفرما برای کارکنان میشود. بهعلاوه نتایج همسویی این پژوهش با تئوری سیگنالینگ نشان میدهد که کارکنان توانمند شده بهعنوان منبع کلیدی ضمن مشارکت در درون بانک، با ارسال سیگنالهای مثبت منجر به تقویت جذابیت برند کارفرمایی میشود. نتیجه مهم دیگر نشان میدهد که
کارکنان بانک ملی همذاتپنداری بالاتری با گروههای درونسازمانی داشته و خود را عضوی از خانواده بزرگ بانک پنداشته و دست به اقدامات بهبود عملکرد بانک میزنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تطابق ارزش،توانمندسازی کارکنان،جذابیت برند کارفرمایی،ارزشهای پیشنهادی کارفرما،نظریه هویت اجتماعی و سیگنالینگ،
عنوان انگلیسی
The effect of Value Congruence and Employee Empowerment on Employer Brand Attractiveness in the Melli Bank
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this research is to investigate how the matching of values and empowerment of Bank Melli employees affect the attractiveness of its employer brand and also show the effect of the attractiveness of the employer brand on the employer value proposition in this bank. The research method has been applied and developmental in terms of purpose, and the structural equation method with SMART PLS software has been used for data analysis. This research's statistical population is the National Bank employees, which is determined based on Morgan Table 394. In this research, a questionnaire was used to measure the variables. The reliability of this questionnaire has been confirmed using Cronbach's alpha coefficient. Convergent and divergent methods have also been used in the narrative section. This research shows that catching individual values with National Bank's values makes the employer's brand more attractive to employees. In addition, the results of the alignment of this research with signal theory show that empowered employees are critical resources while participating in the bank, and sending positive signals leads to strengthening the attractiveness of the employer's brand. Another significant result shows that the employees of the National Bank have a higher identity with the internal groups, consider themselves members of the bank's big family, and take measures to improve the bank's performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تطابق ارزش,توانمندسازی کارکنان,جذابیت برند کارفرمایی,ارزشهای پیشنهادی کارفرما,نظریه هویت اجتماعی و سیگنالینگ
نویسندگان مقاله
محمد آقایی |
استادیار، گروه پژوهشی مدیریت توسعه اقتصادی، مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ormr.modares.ac.ir/article_18408_73d32b3e7eac36dfa09a50a0142f0628.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات