این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۵۳-۱۸۲

عنوان فارسی شناسایی و مفهوم‌پردازی پیش‌نیازهای نوآوری استراتژیک (مورد مطالعه: صنعت فوتبال)
چکیده فارسی مقاله هدف: علیرغم اهمیت پیش‌نیازهای نوآوری استراتژیک، تحقیقات این حوزه در ابتدای راه است و اکثر مطالعات صرفاً به توصیف یک یا چند وجه از این عوامل تأثیرگذار بر آن پرداخته‌اند. هدف از مطالعه حاضر شناسایی و مفهوم‌پردازی پیش‌نیازهای نوآوری استراتژیک است.
روش‌شناسی: این پژوهش از نظر هدف توسعه‌­ای-کاربردی و از نظر رویکرد کیفی-کمی است. در بخش کیفی از دو رویکرد فراترکیب و مطالعه‌موردی و در بخش کمی از مدل­‌سازی نرم دیمتل استفاده گردید. گردآوری داده­‌ها در مرحله فراترکیب براساس تحلیل داده­‌های حاصل از مرور نظامند مطالعات در بازه زمانی 24 سال اخیر (1998 لغایت 2022)، مرحله مطالعه‌موردی مصاحبه با 21 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرایی و در مرحله پیمایشی از طریق پرسشنامه بوده است. برای تحلیل داده­ها در بخش کیفی تحلیل مفهوم، تحلیل محتوا و تحلیل تم و در بخش کمی از تکنیک دیمتل استفاده شده است.
یافته‌های پژوهش: نتیجه پژوهش نشان می‌دهد که پیش‌­نیازهای نوآوری استراتژیک در قالب پنج مقوله عوامل ساختاری، عوامل سرمایه انسانی، عوامل سازمانی، عوامل فرهنگی و کارآفرینانه و حمایت‌های مدیریتی قابل‌دسته­‌بندی هستند و براساس تحلیل کمی انجام شده با استفاده از روش دیمتل مشخص گردید که عوامل ساختاری دارای بیشترین تعامل و حمایت‌های مدیریتی کمترین تعامل را دارا هستند و همچنین عوامل سرمایه انسانی، عوامل ساختاری و حمایت‌های مدیریتی اثرگذار و عوامل فرهنگی و کارآفرینانه و عوامل سازمانی اثرپذیر هستند.
نوآوری پژوهش: مدیران صنعت فوتبال می‌توانند با به‌کارگیری پیش­نیازهای نوآوری استراتژیک، بسترهای لازم برای نوآوری استراتژیک را فراهم کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استراتژی،نوآوری،نوآوری در فوتبال،نوآوری استراتژیک،صنعت فوتبال،

عنوان انگلیسی Identify and Conceptualize the Antecedents of strategic innovation (Case: football Industry)
چکیده انگلیسی مقاله Abstract
Objective: Despite the importance of strategic innovation in the organization, research in this field is in its infancy and most studies have only described one or more aspects of these influencing factors. The purpose of this study is to identifying and conceptualizing the Antecedents of strategic innovation.
Methodology: This research is a mixed method (qualitative-quantitative) and in terms of purpose, it is applied-developmental research. At first, in the qualitative stage, meta synthesis method was used, then case study, and in the quantitative stage, DEMATEL method was used. To collect the data in the meta synthesis stage, a systematic literature review published in the years 1998 to 2022 was used, and in the case study stage, interviews were conducted with 21 experts active in the executive and academic department of football industry. Content analysis was used to analyze it, and finally, in the survey phase, using a questionnaire, the DEMATEL technique was used for the final model.
Research innovation: The results of the present research help managers and activists of the football industry to have a comprehensive view of the antecedents of strategic innovation in the football industry and provide the necessary background and platforms for strategic innovation in the football industry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله استراتژی,نوآوری,نوآوری در فوتبال,نوآوری استراتژیک,صنعت فوتبال

نویسندگان مقاله سیده رویا کلاتی |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، تهران، ایران.

اسداله کردناییج |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

علی صابری |
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، تهران، ایران.

حمیدرضا یزدانی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، تهران، ایران.

قدرت اله باقری راغب |
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، دانشکدگان فارابی، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://ormr.modares.ac.ir/article_18411_0a9da5eaee1dbbe2bf1e7a228638e691.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات