این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۶۹-۹۹
عنوان فارسی
تأثیر توانمندیهای شخصیتی مثبتگرا بر تداوم کسبوکار با میانجیگری تابآوری و تعدیلگری مسئولیتپذیری اجتماعی در شرایط کرونایی
چکیده فارسی مقاله
توانمندیهای شخصیتی مثبتگرا را میتوان بهعنوان ویژگی
های تعریف کرد که به فرد اجازه می
دهد در بهترین حالت شخصی خود عمل کند. توانمندیها بهویژه برای کسب دانش و حل مسئله مهم هستند. شناخت ابعاد توانمندیهای شخصیتی بر تداوم و رشد کسبوکار مؤثر است؛
بنابراین
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر توانمندیهای شخصیتی مثبت
گرا بر تداوم کسبوکار با میانجیگری تاب
آوری و تعدیل
گری مسئولیت اجتماعی در شرایط کرونایی پرداخته شده است. نمونه آماری این پژوهش شامل 240 نفر مدیران کسبوکارهای خدماتی در شهر اصفهان است. بهمنظور جمعآوری داده
های پژوهش، از پرسش
نامه و روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. پایایی و روایی سازه
های پژوهش با استفاده از آلفای کرونباخ و میانگین واریانس استخراجی به تأیید رسید. به کمک نرمافزار
SmartPLS3
فرضیه
های پژوهش بررسی شدند. نتایج پژوهش نشان داد که توانمندیهای شخصیتی مثبت
گرا بر تابآوری تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تابآوری بر تداوم کسبوکار تأثیر مثبت و معناداری دارد. بهمنظور ارتقا تداوم کسبوکار از راه توانمندی شخصیتی مثبت
گرا، باید بر تابآوری
تأکید شود
. همچنین چهار عملکرد مهم توانمندیهای شخصیتی، فضیلتهای خرد، خویشتن
داری، شجاعت و تعالی بر تابآوری تأثیر مثبت و معناداری دارد. دو عملکرد دیگر توانمندیهای شخصیت؛ فضیلت انسانیت و عدالت بر تابآوری تأثیر معناداری ندارد. قابل ذکر است که متغیر تعدیل
گر مسئولیت اجتماعی در دوران کرونا، رابطه تاب
آوری و تداوم کسبوکار را
تعدیل نمیکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تابآوری،توانمندیهای شخصیتی مثبتگرا،تداوم کسبوکار،مسئولیت اجتماعی در دوران کرونا،
عنوان انگلیسی
The Effect of Positive Character Strengths on Business Continuity with the Mediating of Resilience and Moderating Social Responsibility in Corona-Drive Conditions
چکیده انگلیسی مقاله
Positive Character Strengths can be defined :as char:acteristics that allow an individual to function at their personal best
.
The strengths are especially important for knowledge acquisition and problem solving. Knowing the dimensions of character strengths is effective on business continuity and development. Therefore, this research aims to investigate the impact of positive character strengths to business continuity with the mediating role of resilience and moderating social responsibility in corona-drive conditions
.
The statistical sample of this research includes 240 managers of service businesses in Isfahan. In order to data collection, the questionnaire and convenience sampling method were used. The reliability and validity of the research constructs using Cronbach's alpha and average variance extracted (AVE) were confirmed.
Research hypotheses were checked with the help of Smart PLS3 software. The results of the research showed that positive character strengths have a positive and significant effect on resilience. As well as, resilience has a positive and significant effect on business continuity. In order to promote the business continuity of through the positive character strengths, emphasis should be placed on resilience. Also, four important functions of character strengths; the virtues of wisdom, self-control, courage and excellence have a positive and significant effect on resilience. Two other functions of character strengths; the virtue of humanity and justice has no significant effect on resilience. It should be noted that the social responsibility-moderating variable does not moderate the relationship between resilience and business continuity in the Covid-19 era.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تابآوری,توانمندیهای شخصیتی مثبتگرا,تداوم کسبوکار,مسئولیت اجتماعی در دوران کرونا
نویسندگان مقاله
عباسعلی رستگار |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
فهیمه ماه آورپور |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایران.
فاطمه ماه آورپور |
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه یزد، بزد، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ormr.modares.ac.ir/article_18382_96e602520c0fa2c167ce02294eacf673.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات