این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۸۱-۲۰۵

عنوان فارسی گونه شناسی انواع ارزش پیشنهادی کارکنان در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان
چکیده فارسی مقاله جذب کارکنان شایسته و ماهر و همچنین نگهداشت نیروی‌های فعلی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌ها و کسب‌وکارهای پیشرو، در فضای رقابتی و پویای امروز تبدیل ‌شده است. ارزش پیشنهادی کارکنان در قالب مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها و ارزش‌ها، محرکی کلیدی برای جذب استعدادهای برتر در بازار کار بوده و ضمن ایجاد رضایت شغلی برای کارکنان فعلی، تأثیر به‌سزایی در کاهش نرخ جابه‌جایی افراد از سازمان و ترک خدمت آنان دارد. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت‌بندی انواع ارزش پیشنهادی کارکنان در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و با روش آمیخته (کیفی- کمی) انجام شد. در فاز کیفی نخست از راه مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با 10 نفر از خبره­های شرکت‌های دانش‌بنیان، داده‌های موردنظر جمع‌آوری‌شده و به روش تحلیل تم تجزیه‌وتحلیل شد. در ادامه با هدف اولویت‌بندی انواع ارزش پیشنهادی شناسایی‌شده، پرسشنامه در میان 10 نفر از خبرگان حوزه مربوط توزیع شد. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده، روش بهترین- بدترین (BWM) استفاده شد. درنهایت با اولویت‌بندی 14 ارزش اصلی، طراحی مسیر شغلی جذاب و هدفمند به‌عنوان مهم‌ترین ارزش و طراحی فرهنگ سازمانی دوستانه، به‌عنوان کم‌اهمیت‌ترین گونه ارزش پیشنهادی شناسایی شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش پیشنهادی،ارزش پیشنهادی کارکنان،خلق ارزش،مدیریت تجربه کارکنان،

عنوان انگلیسی Typology of Employee Value Proposition in Knowledge-Based Businesses
چکیده انگلیسی مقاله Attracting talented and skilled employees as well as retaining the current workforce has become one of the most important concerns of leading organizations and businesses in today's competitive and dynamic environment. Employee value proposition in the form of a set of suggestions and values ​​is a key stimulus to attract top talent in the labor market and while creating job satisfaction for current employees, has a significant impact on reducing the rate of turnovers of people from the organization. The aim of this study is to identify and prioritize the types of value proposition of employees in knowledge-based businesses with a mixed method (qualitative-quantitative). In the first phase, through semi-structured interviews with 10 experts from knowledge-based companies, the data were collected and analyzed by thematic analysis. In order to prioritize the types of value propositions identified, the questionnaire was distributed among 10 experts in the field. The Best-Worst Method (BWM) was used to analyze the obtained data. Finally, by prioritizing 14 core values, designing an attractive and purposeful career path as the most important value and designing a friendly organizational culture were identified as the least important type of value proposition
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش پیشنهادی,ارزش پیشنهادی کارکنان,خلق ارزش,مدیریت تجربه کارکنان

نویسندگان مقاله بهزاد محمدیان |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

آصف کریمی |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

وحید شریعتی |
دانش‌آموخته کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://ormr.modares.ac.ir/article_18386_1c2fc04c481fd87d259010b7032ace3f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات