این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۹۸-۱۲۸

عنوان فارسی طراحی راهبرد نگهداشت مشتری با استفاده از الگوی پیش‌بینی رویگردانی مشتری مبتنی بر یادگیری عمیق
چکیده فارسی مقاله نگهداری و حفظ روابط با مشتریان و جلوگیری از رویگردانی مشتری از وظایف مهم سازمان‌ها در بازارهای بهشدت رقابتی کنونی است. در این پژوهش مسئله رویگردانی مشتری و استراتژی‌های حفظ و نگهداشت مشتری بررسی شدهاند. این موضوعات از راه مرور ادبیات نظام‌مند و از زوایای مختلف از جمله زمینه فعالیت سازمان، درجه فردیسازی مدیریت ارتباط با مشتری، دسته‌بندی مشتریان، انتخاب مشتریان کلیدی، تعلق خاطر کارمندان به سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان بررسی قرار شدهاند.
علاوهبراین، ابزاری مبتنی بر شبکه‎‌های یادگیری عمیق جهت پیش‌بینی رویگردانی مشتری استفاده شده است. درنتیجه یک چارچوب و مدل مفهومی بر پایه ادبیات موجود در این حوزه ایجاد شده و بعد از آن با مدل پیش‌بینی رویگردانی مشتری با استفاده از شبکه‌های یادگیری عمیق ترکیب شده است. نتایج نشان می‌دهد استفاده از یادگیری عمیق در پیش‌بینی رویگردانی مشتری یک شیوه کاملاً مؤثر و کارآمد برای حل مسئله ارتباط، حفظ و نگهداشت مشتری است. این رویکرد نهتنها قادر به پیش‌بینی دقیق این است که کدام یک از مشتریان سازمان در حال رویگردانی از سازمان و قطع ارتباط خود با سازمان هستند، بلکه می‌تواند بهطور دقیق عوامل و پارامترهای مؤثر بر رویگردانی مشتری را شناسایی کند و بینش‌ بسیار ارزشمندی برای واحد بازاریابی سازمان‌ها به ارمغان آورد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت ارتباط با مشتری،رویگردانی مشتری،یادگیری عمیق،استراتژی‌های حفظ و نگهداشت مشتری،

عنوان انگلیسی Designing a Customer Retention Strategy Using a Deep Learning Based Customer Churn Prediction Model
چکیده انگلیسی مقاله Customer Retention and maintaining customer relationships and preventing customers from Churn is one of the most important tasks of organizations in today's highly competitive markets. In this study, the issue of customer churn and customer retention strategies have been investigated. These issues have been studied through systematic literature review and from different angles such as the field of organization, degree of individualization of customer relationship management, customer segmentation, and selection of key customers, employee engagement and evaluation.
In addition, a model based on deep learning networks has been used to predict customer churn. As a result, a conceptual framework and model is created based on the existing literature in this field and then combined with the customer churn prediction model using deep learning networks. The results show that the use of deep learning in predicting customer churn is a very effective and efficient way to solve the problem of customer retention and customer churn. This approach is not only able to accurately predict which of the organization's customers are turning away from the organization and disconnecting from the organization, but also can accurately identify the factors and parameters affecting customer churn and bring very valuable insight for the organization.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت ارتباط با مشتری,رویگردانی مشتری,یادگیری عمیق,استراتژی‌های حفظ و نگهداشت مشتری

نویسندگان مقاله سید محمد فرقانی دهنوی |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

علی رجب زاده قطری |
استاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

عادل آذر |
استاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

آمنه خدیور |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://ormr.modares.ac.ir/article_18365_3cdd383efc9a00e9b18e43d3c844306f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات