این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۱۵۳-۱۹۰
عنوان فارسی
بررسی اثرهای پاداشهای مالی پیاپی بر عملکرد ایدهپردازی کارکنان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور چین
چکیده فارسی مقاله
ایدههای خلاقانه کارکنان، منبع بینشها و محصولات جدیدی هستند که زندگی روزمره را غنی میکنند. خلاقیت و ایدهپردازی کارکنان نتیجه تعامل بین عوامل فردی و زمینهای در محیط است. منبع اصلی خلاقیت و نوآوری در نقطه تلاقی بین مهارتها و دانش فرد قرار دارد و بررسی این موضوع نیازمند مطالعه محرکهای درونی و محیطی در بستر محیط سازمانی است. در این مطالعه که بر نقش پاداشهای مالی در افزایش عملکرد ایدهپردازی برای تولید ایدههای جدید کسبوکاری و سرمایهگذاری در یک شتابدهنده فعال در صنعت فناوری و ارتباطات در چین متمرکز شده است؛ تعداد 168 کارمند و متخصص در یک شتابدهنده کشور چین برای حضور در یک آزمایش تجربی شرکت کردهاند. برای بررسی مداخلههای مختلف تخصیص پاداش مستمر در فرایند ایدهپردازی درجهت ایجاد ایدههای کسبوکاری جدید، سه شکل مختلف از مقادیر تخصیص پاداش، در سه گروه حداکثری، تصادفی و صفر (گروه کنترل) برای تحقق آزمایش تجربی تعریف شد. نتیجه این پژوهش نشان میدهد که تخصیص پاداشهای مالی نه تنها باعث بهبود عملکرد ایدهپردازی کارکنان میشود بلکه عدم تخصیص پاداش به این فرایند شرایط کاهش خلاقیت و نوآوری را در این زمینه فراهم میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایدهپردازی کارکنان،پاداشهای مالی،خلاقیت کارکنان،
عنوان انگلیسی
INVESTIGATING ON THE EFFECTS OF CONTINUOUS FINANCIAL REWARDS ON THE PERFORMANCE OF EMPLOYEESâ IDEA GENERATION IN THE ICT INDUSTRY OF CHINA
چکیده انگلیسی مقاله
Employees' creative ideas are the source of new insights and products that enrich daily life and make a valuable contribution to business development. In other words, employee creativity is the result of interaction between individual and contextual factors with the environment; Also, the source of creativity and innovation is at the intersection between skills and knowledge of the individual and the study of this issue requires the study of internal and environmental triggers in the context of the organizational environment. In this study, which is focused on the role of financial rewards in enhancing the performance of new business/venture ideas in a High Tech ICT Accelerator in China,
168
volunteers employees at this accelerator participated in an empirical experiment. To explore the different interventions of continuous reward allocation in an idea generation process for creating new venture ideas, we defined three forms of maximum, random, and null (control group) types of reward in the experiment. The results of this study show that the allocation of financial rewards improves the performance of idea generation, but also in the lack of reward allocation into the idea generation process reduces creativity and innovation in this field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ایدهپردازی کارکنان,پاداشهای مالی,خلاقیت کارکنان
نویسندگان مقاله
فراز قدرتی زاده |
کارشناسی ارشد کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
احسان چیت ساز |
استادیار، گروه توسعه کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
رضا رستمی |
استاد، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ormr.modares.ac.ir/article_18367_85692ffe6a2c4025fe3ddeb88cd01bf7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات