این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۱۹-۳۰
عنوان فارسی
طراحی مدل مفهومی کارآفرینی ارزش آفرین (موج چهارم)
چکیده فارسی مقاله
چهار موج عمده، مفهوم کارآفرینی را متحول ساخته است. موج چهارم نگرش جدید به مفهوم و کارکرد کارآفرینی با رویکرد ارزشآفرینی است که حتی تأکید بر آن است که واژه آن نیز به ارزشآفرینی تغییر یابد. بهعبارتدیگر با رویکرد جدید، کارآفرینی اگر بر اساس ارزشهای یک جامعه شکل نگیرد پیامدهای آن نیز ارزشآفرین نخواهد بود، چراکه از مسائل معرفتشناختی که زیربنای آن است تا مسائل اقتصادی تمام زمینههای علمی را در برگرفته و در حوزه فرهنگ و سیاست تا اقتصاد ادامه یافته است.
در این مقاله مدل مفهومی کارآفرینی ارزشآفرین شناسایی گردیده است. این مدل در چارچوب نظام ارزشی و بومی ایران بررسی گردیده است. عوامل علّی، محیطی و زمینهای تأثیرگذار بر کارآفرینی ارزشآفرین استخراج گردیده است و همچنین فعالیتها و راهبردها و پیامدهای کارآفرینی ارزشآفرین تبیین گردیده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش روش تحقیق «نظریه برخاسته از دادهها»[1] (GT) است. برای انجام این کار از نرمافزار اطلستی[2] استفادهشده است.
جامعه آماری پژوهش حاضر خبرگان حوزه مدیریت، مدیران باتجربه کارآفرینی و نخبگان مدیریت اسلامی که در زمینه کارآفرینی اطلاعات مناسبی دارند، است.
-Grounded Theory
[2] Atlas.ti
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، کارآفرینی ارزشآفرین، ارزش جامعهشناختی، ارزش اقتصادی،
عنوان انگلیسی
Designing Conseptual Model of Value Creation Entrepreneurship (Wave IV)
چکیده انگلیسی مقاله
Four major waves has changed the concept of entrepreneurship. The fourth wave has the new approach to the concept and function of entrepreneurship to entrepreneurial value creation approach and also its emphasis is on the change of entrepreneurship word to the entrepreneurial value creation. according to the new approach, if entrepreneurship do not shaped based on the values of a society, the consequences will not be too precious, because of its underlying epistemological issues to economic issues which surrounding all fields of science and has continued to the area of culture and economy. In this dissertation, the conceptual model of entrepreneurial value creation has been identified. This model investigated in the framework of the system [1]value and the indigenous people of Iran. Casual, environmental and field factors have been extracted and also entrepreneurial activities and strategies and outcomes affecting entrepreneurship and entrepreneurial value creation have been explained. The research method used in this research is based on the Grounded Theory. Elites, managers with entrepreneurial experience and Islamic management professors in the field who had appropriate entrepreneurial information were used as an instrument.             Â
Â
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Entrepreneurship, Entrepreneurial value creation, Sociological value, Economic value
نویسندگان مقاله
محمدتقی امینی |
دانشیار دانشگاه پیام نور
محمد مهدی پرهیزگار |
مهران رضوانی |
سعید فرجام |
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_17811_654b048c2a64689e976498b38eaddd73.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات