این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۱۷، شماره ۶۲، صفحات ۱۴۹-۱۶۰

عنوان فارسی نگاهی به کتاب «مصرف رسانه‌ای و تعامل عمومی: فراسوی انگاره توجه»
چکیده فارسی مقاله کتاب «مصرف رسانه‌ای و تعامل عمومی:‌ فراسوی انگاره توجه1» نخستین بار، در سال 2006 و پس از آن، در سال 2010 میلادی، با اعمال برخی اصلاحات و با ویرایش جدید، به قلم نیک کالدری، سونیا لوینگستون و تیم مارخام، از سوی انتشارات پال گری به چاپ رسید.این کتاب را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های علاقه‌مندان به رابطه سیاست و رسانه دانست. بویژه که نویسندگان آن، از استادان و متخصصان این حوزه هستند. بحث و موضوع اصلی کتاب نیز بر رابطه این دو حوزه متمرکز است.باید اذعان کرد، رابطه سیاست و رسانه، به غایت پیچیده‌تر از آن است که بتوان در این نقد و بررسی کوتاه به آن پرداخت، بویژه که امروزه، نقش رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست. با این حال، تلاش می‌شود در نوشتار حاضر، رابطه این دو حوزه، از منظرهای گوناگون به طور کلی و از منظر نویسندگان به طور خاص، بررسی شود. نخست، نگاهی کلی به مضامین و موضوعات اصلی کتاب خواهیم انداخت‌ و سپس، دیدگاه‌های نویسندگان را درباره رابطه سیاست و رسانه بیان و نقش رسانه‌ها را در هدایت افکار عمومی، نقد و بررسی خواهیم کرد. در پایان نیز به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نهایی خواهیم رسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله «مصرف رسانه‌ای و تعامل عمومی، فراسوی انگاره توجه»،

عنوان انگلیسی . "Media Consumption and Public Engagement: Beyond the Presumption of Attention".
چکیده انگلیسی مقاله . "Media Consumption and Public Engagement: Beyond the Presumption of Attention".
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عسگر قهرمان پور |
کارشناس ارشد حقوق بین الملل، مسئول دفتر تحقیقات و ترجمه پژوهشکده مطالعات راهبردی


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_23730_b6e66b6e1803563799bb181b0d6a09cc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-359273.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات