این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۵، شماره ۵۶، صفحات ۹۵-۱۱۹
عنوان فارسی
نقش رسانههای گروهی در کاهش عوارض روانشناختی ناشی از بحران و ایجاد آرامش در جامعه
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین ابعاد هر بحران، تأثیرهای روانی آن بر افراد بحرانزده است. بررسیها نشان میدهد مردم در هنگام بحران، احساسات متفاوتی مانند ترس، اضطراب، هراس، نومیدی، از دستدادن تمرکز و کنترل و ... را تجربه میکنند. این مسائل موجب میشود افراد درگیر بحران، با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه شوند که نادیده گرفتن آنها، موجب گسترش ابعاد بحران و ناکارآمدی اقدامات انجامشده برای مدیریت و کنترل آن را درپی خواهد داشت.مقاله حاضر ضمن واکاوی عوارض روانشناختی بحرانها، به تبیین نقش رسانه در کاهش این نوع عوارض پرداخته است. همچنین در این مقاله محورهایی مانند اصول و مبانی ارتباطات بحران، ویژگیهای مهم پیام اثربخش در شرایط بحرانی، عوامل مؤثر بر افزایش اعتماد مردم بحرانزده نسبت به پیامهای رسانهای و ... مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
محمدرضا رضایی بایندر | mohammad reza rezaei bayandor
کارشناس ارشد روان شناسی، مشاور رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما
ثریا احمدی |
کارشناس ارشد ارتباطات، پژوهشکده علوم پایه کاربردی جهاد دانشگاهیl
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_23967_e9d33577afdb32c81ab2cfeb6644ea34.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-359279.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات