این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۵، شماره ۵۵، صفحات ۵۵-۸۱
عنوان فارسی
بحرانشناسی رسانهای: رسانه، قدرت نرم قرن ۲۱
چکیده فارسی مقاله
در مقاله حاضر، بحران، انواع و نحوه شکلگیری آن از سوی ارباب رسانه که موجب شکلگیری نوعی استبداد اطلاعاتی، از طریق گزینش اطلاعات و اخبار و انحصار آن شده است، مورد بررسی قرار گرفته و فرایند بحرانزایی و برهم زدن صلح و امنیت بینالمللی به بحث گذاشته شده است. جنگهای نوین رسانهای با استفاده از ترکیب رسانهها و ادوات جنگی پیشرفته، ابتدا با عملیات جنگ روانی آغاز میشوند و در حین جنگ نظامی و پس از آن به شکل گسترده و زیرکانه ادامه پیدا میکنند. ظهور رسانههای پیشرفته با بهرهگیری از دانش نحوه تأثیرگذاری، سبب افزایش نقش رسانه در ایجاد، کاهش یا گسترش بحرانها شده است، بهگونهای که این تأثیرگذاری، ماهیتی بسیار متفاوت از گذشته پیدا کرده است. از اینرو بسیاری بر این باورند که رسانهها در بیشتر موارد، به جای کاهش بحرانها و حفظ صلح و امنیت جهانی در خدمت بحران و جنگ هستند. این موضوع، نیاز به تعیین مرزهایی جدید برای نقش رسانه در بحرانسازی یا بحرانزدایی و حفظ صلح و امنیت بینالمللی را روزبهروز بیشتر نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بحران، بحرانسازی، جنگ رسانهای، رسانه، قدرت نرم،
عنوان انگلیسی
--
چکیده انگلیسی مقاله
--
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
محمدرحیم عیوضی | mohammad rahim
دکترای علوم سیاسی، دانشیار دانشگاه بین المللی امام خمینی ره
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24029_2af6da7c31252b03e94f82d537dc062c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-359285.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات