این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۵، شماره ۵۵، صفحات ۱۱۳-۱۴۱
عنوان فارسی
تهدیدهای رسانهای و مدیریت بحران
چکیده فارسی مقاله
هرگونه چالشی که در برههای خاص متوجه جامعهای شود، در اصطلاح درقالب بحران جای میگیرد. مدیریت موقعیت بحران، دستکم در پنجاه سال اخیر، بهعنوان راهبردی کاربردی و کلاسیک برای خاموش کردن انتقاد در رسانهها کاربرد داشته است و انتظار میرود رسانه نیز آن را بپذیرد و با آن همگام شود. البته نمیتوان ادعا کرد تمام بحرانها رسانهای هستند، اما بسیاری از آنها از طریق رسانهها ایجاد میشوند. بهطور کلی کارکرد امنیتی رسانهها در جامعه کنونی، اهمیت غیرقابلانکار یافته و شرایط خاص ملی، منطقهای و جهانی و پیچیدگی اوضاع سیاسی، بر اهمیت این کارکرد افزوده است. رسانهها، بهدلیل وابستگیهای ایدئولوژیک و حزبی خود از زوایای فکری مختلفی به تحولات جامعه مینگرند و در انعکاس و برجستهسازی این تحولات و رویدادها، به شیوههای مختلف عمل میکنند. در این مقاله، به تهدیدهای رسانهای (البته با تأکید بر رسانههای غرب) و بحرانهای حاصل از آن و نحوه مدیریت این بحرانها پرداخته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
افکار عمومی، بحران، بحران و امنیت، جنگ رسانهای، رسانه،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
سیدرضا نقیب السادات | seyed reza
دکترای ارتباطات، استادیار دانشگاه علامه طباطباییl
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24032_185eb25d1a9641e4873517bfb35c8302.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-359288.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات