این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۱۵، شماره ۵۵، صفحات ۱۴۱-۱۶۳
عنوان فارسی
نقش مدیریت رسانه در تحول بحران از تهدید به فرصت
چکیده فارسی مقاله
بحرانها جزء جداییناپذیر زندگی اجتماعی بهشمار میروند و روزبهروز بر تعداد و تنوع آنها افزوده میشود. از سوی دیگر، رسانههای جمعی نیز در چند دهه اخیر از چنان رشد و تأثیری در جوامع برخوردار شدهاند که به بخش جداییناپذیری از زندگی بشر مبدل گردیدهاند. رسانهها در عین حال، بهدلیل کارکردهای متعدد، بهصورت جزئی از انواع بحرانها درآمدهاند چنانکه بحرانی را نمیتوان بدون حضور رسانههای جمعی در آن تصور کرد. شیوه عملکرد رسانهها در بحرانها، به نحوه مدیریت و راهبری آنها برمیگردد. بهعبارت دیگر، این مدیریت رسانههاست که با اتخاذ راهبرد مشخص در قبال بحران، عملکرد رسانه را در قبال آن رقم میزند. مقاله حاضر، بر آن است که با تشریح انواع راهبردهای رسانهای به تبیین نقش رسانههای فوق فعال در تبدیل بحران به فرصت بپردازد و راهکارهایی برای سیاستگذاران و مدیران رسانه ملی در جهت ایجاد رسانهای با ویژگیهای یادشده ارائه دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
-
نویسندگان مقاله
طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_24033_cdddc81db732770431d82f10024bf567.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-359289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات