این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۷۲، صفحات ۳۱-۴۲
عنوان فارسی
تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مشتریان با نقش واسطهای مسئولیت اجتماعی شرکت و تصویر محصول
چکیده فارسی مقاله
با افزایش آگاهی و دانش مشتریان در ارتباط با اهمیت رفاه اجتماعی، محیطزیست به دغدغهای جدی برای مردم تبدیل شده است. اهمیت مسائل محیطزیست، افزایش مقررات عمومی، رقابت وسیع سازمانها و فشار افکار عمومی باعث شده است که سازمانها علاوه بر سودآوری و فروش بیشتر به محیطزیست و سلامت مصرفکنندگان هم توجه کنند. امروزه سازمانهایی میتوانند به اهداف خود دست یابند که به وظایف اجتماعی خود نیز توجه کنند. به دلیل اهمیت این مفهوم، این مقاله به بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان با نقش واسطهای مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول پرداخته است. تعداد ٣٨٤ پرسشنامه میان مصرفکنندگان توزیع و جمعآوری شد و دادهها با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که همهی فرضیهها به جز تأثیر مستقیم بازاریابی سبز بر قصد خرید مصرفکنندگان مورد تأیید است؛ بنابراین، بازاریابی سبز از طریق اثرگذاری بر مسئولیت اجتماعی و تصویر محصول میتواند بر قصد خرید اثرگذار باشد و مستقیماً بر آن تأثیر ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی سبز/ مسئولیت اجتماعی شرکت/ تصویر محصول/ قصد خرید محصولات سبز،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی سبز/ مسئولیت اجتماعی شرکت/ تصویر محصول/ قصد خرید محصولات سبز
نویسندگان مقاله
محسن اکبری |
عضو هیاتعلمی مدیریت دانشگاه گیلان
سیدحسن آلطه |
کارشناس ارشد مدیریت دانشگاه گیلان
پویا صادقپور |
کارشناس ارشد پردیس دانشگاه گیلان
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_19973_952c24de0909c55b2ee7aacdd545dba6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات