این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۱-۴۳
عنوان فارسی
بهبود نمرهی آیلتس: نقش ترکیب تکالیف و بازخورد اصلاحی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه که بخشی از یک مطالعه بزرگتر است، اثرات ترکیبی توالی وظایف و بازخورد اصلاحی را بر نمرات نوشتاری آیلتس بررسی میکند. برای رسیدن به این هدف، 113 زبانآموز سطح متوسط انتخاب و به دو گروه تقسیم شدند. آنها در ابتدای مطالعه یک پیشآزمون انجام دادند. هر گروه مجموعه وظایف را به ترتیب های مخالف انجام دادند: ساده به پیچیده و پیچیده به ساده . خطاهای شرکتکنندگان در مجموعه اول وظایف با کدهای خطا مشخص شدند، در حالی که در مجموعه ی دوم فقط زیر خطاها خط کشیده شد. از شرکتکنندگان در هر دو گروه خواسته شد تا وظایف خود را بر اساس بازخورد اصلاحی دریافت شده بهبود بخشند. آنها در پایان دوره پسآزمون انجام دادند. نمرات پیشآزمون و پسآزمون بر اساس توصیفکنندههای نمره نوشتاری آیلتس محاسبه شد. تحلیل یکطرفه ی واریانس برای مقایسه عملکرد شرکتکنندگان قبل و بعد از دوره اجرا شد. در میان چهار نوع گروه آزمایش، نتایج نشاندهنده عملکرد بهتر گروهی بود که تکالیف را به ترتیب ساده به پیچیده انجام داده و کدهای خطا دریافت کرده بودند. یافتهها پیامدهایی برای دورههای آمادگی نگارش آیلتس داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Enhancing IELTS writing: The role of task sequencing and corrective feedback
چکیده انگلیسی مقاله
This study, which is part of a larger one, investigated the combined effects of task sequencing (TS) and corrective feedback (CF) on IELTS writing scores. To reach this aim, 113 intermediate EFL learners were chosen and assigned to two groups. They took a pretest at the onset of the study. Each group performed task sets in the opposing orders: simple-to-complex (S-C) and complex-to-simple (C-S). Participants’ errors in the first set of tasks were given CF by error codes (ECs), while the errors in the second set were only underlined. Participants in both groups were asked to enhance their tasks based on the CF. They took a post-test at the end of the treatment. The pretest and posttest scores were calculated based on IELTS writing band descriptors. The Analysis of Variances (ANOVA) was administered to compare participants’ performance before and after the treatment. Among the four types of treatments (S-C-ECs, C-S-ECs, S-C, Underlining, C-S-underlining), the results exhibited an outperformance by the group that did the tasks in S-C order and received ECs. Findings had implications for IELTS writing preparation courses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
task sequencing,error codes,underlining,the SSARC model,IELTS writing
نویسندگان مقاله
Sara Ziaei |
Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Iran
Mansoor Tavakoli |
Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Iran
Zahra Amirian |
Faculty of Foreign Languages, University of Isfahan, Iran
نشانی اینترنتی
https://www.teljournal.org/article_221485_d4d000f4e9730a6f18225f77826ef5bc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات