این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۴۵-۸۷
عنوان فارسی
یادگیری خودتنظیمی واژگان انگلیسی در کلاسهای درس دیجیتال فعال: مطالعه موردی در یک دانشگاه تایلندی
چکیده فارسی مقاله
این
مطالعهی
موردی
به
بررسی
اثربخشی
راهبردهای
خودتنظیمی
در
یادگیری
واژگان
زبان
انگلیسی
با
استفاده
از
فهرستهای
تهیهشده
توسط
مدرس
و
ابزارهای
فناوری
اطلاعات
و
ارتباطات
(ICT)
در
یک
دورهی
12
هفتهای
زبان
عمومی
در
یکی
از
دانشگاههای
تایلند
میپردازد
.
نتایج
از
طریق
پیشآزمون
و
پسآزمون
و
همچنین
نظرسنجیهای
کیفی
از
969
دانشجو
و
شش
مدرس
خارجی
ارزیابی
شد
.
دادههای
کمی
با
استفاده
از
آزمون
t
زوجی
برای
سنجش
پیشرفت
واژگان،
آزمون
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Self-Regulated English Vocabulary Learning in Active Digital Classrooms: A Case Study at a Thai University
چکیده انگلیسی مقاله
This case study examines the effectiveness of self-regulated vocabulary learning strategies using teacher-created lists and ICT tools in a 12-week general English course at a Thai university, assessing outcomes through pre- and post-tests and qualitative surveys of 969 students and six foreign lecturers. Quantitative data were analyzed using paired-sample t-tests to measure vocabulary improvement, independent t-tests to examine gender differences, and one-way ANOVA with Tukey HSD to assess proficiency level disparities. Qualitative data, including student reflections and lecturer feedback, were analyzed using thematic analysis, applying a deductive approach for student data and an inductive approach for lecturer data. Themes emerged around students’ self-regulated learning strategies, such as repetitive practice and online research, as well as challenges related to word memorization and pronunciation. Lecturers generally supported the intervention but noted concerns about rote learning and student engagement. While self-regulated learning with teacher-created vocabulary lists boosts vocabulary development in smart classrooms, challenges with student motivation and contextual application call for further pedagogical improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
self-regulated vocabulary learning,vocabulary instruction, vocabulary knowledge,vocabulary list
نویسندگان مقاله
Budi Waluyo |
Languages Department, Walailak University, Thailand
Annisa Laura Maretha |
Deakin University, Australia
Nafis Mahmud Khan |
TIIAME National Research University,Uzbekistan
نشانی اینترنتی
https://www.teljournal.org/article_232453_e1cc4ae9862076b9fa02f7724834d309.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات