این مطالعه به بررسی تجربی تأثیر استفاده از بیودیزل نارگیل بر عملکرد و آلاینده های یک موتور پاشش مستقیم دیزل پرداخته شده است. به همین منظور ابتدا روغن نارگیل با روش ترنس استریفیکاسیون به سوخت دیزل تبدیل شد و سپس خواص ترموفیزیکی سوخت تهیه شده استخراج گردید. ترکیبات سوخت با درصد های مختلف بیودیزل و سرعتهای مختلف موتور مورد آزمایش و تأثیرات درصد بیودیزل و سرعت موتور بر روی توان ترمزی، مصرف سوخت ویژه، اکسیدهای نیتروژن، مونواکسید کربن، دی اکسید کربن و ذرات معلق مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از بیودیزل سبب کاهش اندک در توان خروجی از موتور میشود. همچنین مصرف سوخت ویژه ترمزی در هنگام استفاده از بیودیزل اندکی افزایش مییابد. بر اساس نتایج این تحقیق، آلاینده های نظیر مونواکسید کربن، دی اکسید کربن و ذرات معلق در هنگام استفاده از بیودیزل به طرز قابل توجهی کاهش مییابد.
In this study, the performance and emission characteristics of a direct injection diesel engine using coconut oil biodiesel were investigated. For this aim, coconut oil was converted to its biodiesel via transesterification approach. Then, the effects of the biodiesel percentage in blend, engine load, and speed on brake power, brake specific fuel consumption (BSFC), nitrogen oxides (NOx), carbon dioxide (CO2), carbon monoxide (CO), and particle matter (PM) have been considered. Fuel blends with various percentages of biodiesel (0%0 - %3%) at various engine speeds and loads were tested. The results indicated that blends of cocunut with diesel fuel provide admissible engine performance on the other side, emissions decreased so much.