این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۷، صفحات ۹۵-۱۱۷

عنوان فارسی نقد و بررسی کتاب «طراحی آموزش اثربخش»
چکیده فارسی مقاله نظر به اهمیت طراحی آموزش و نقش آن در ایجاد محیط یادگیری موثر، امروزه سازمانهای مختلف تجاری، صنعتی، خدماتی و بسیاری از مراکز آموزشی به طراحی آموزشی توجه خاصی مبذول داشته اند. علی رغم گسترش روزافزون طراحی آموزشی در مجامع علمی جهانی؛ با این حال، در این خصوص، منابع علمی و متون درسی معتبر به زبان فارسی که بتواند نیازهای متخصصان و دانشجویان را برآورده سازد انگشت شمارند. کتاب «طراحی آموزش اثربخش» منبع سودمندی است که در سالهای اخیر در اختیار متخصصان، کارشناسان، و دانشجویان قرار گرفته است. در این مقاله، کتاب مذکور نقد شده است. در یک دید کلی، کتاب مورد بررسی، به عنوان یک کتاب درسی دانشگاهی، علاوه بر ویژگیهای مثبت شکلی، از امتیازهای محتوایی نظیر جامعیت، غنای علمی، و همچنین اثربخشی آموزشی برخوردار است. مولفان در این کتاب، یک الگوی طراحی آموزشی را ارائه داده اند که برگرفته از مبانی علمی و همچنین سوابق تجربی آنان است. وجود بخشهای متنوع، سبب شده است که کتاب مورد بررسی علاوه بر علمی بودن، از ویژگی درسی و آموزشی بودن نیز برخوردار باشد. در کنار مزیتهای یاد شده، کتاب دارای معدود کاستی هایی است که در این مقاله ذکر شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Critical review of the book "Designing Effective Instruction"
چکیده انگلیسی مقاله Today, in many business, industrial, and services organizations and other training institutes, there is growing attention to instructional design benefits and its use in creating effective learning environments. Although the field of instructional design in the global scientific community has developed, however, there are not enough resources in the Persian language in this area; resources that can meet the needs of professionals and students. "Designing Effective Education" is one of the best resources are translated to Persian. In this paper, the book has been reviewed and criticized. From a general point of view, the book -as an academic textbook- apparent positive features and content and instructional effectiveness. The authors of this book have offered a model of instructional design based on scientific principles and their experiences. This book is not only a scientific book, but also an educational textbook. In addition to the favorable properties, the book has a few shortcomings which are described in the article.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید عباس رضوی | seyed abbas
استادیار علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1841_f1006f81fa2ef50c7977d9964ddf5b20.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-360753.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات