این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۵، شماره ۳۷، صفحات ۱۱۹-۱۴۱

عنوان فارسی نقدی بر کتاب «نگرشی کاربردی بر: روشهای تدریس و هنر معلمی»
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف این مطالعه، ارزشیابی، نقد و تحلیل کتابی در حوزه تدریس و تربیت معلم است. در ارزشیابی کتاب از روش تحلیل ‌محتوا استفاده شده است. نمونه مورد بررسی کتاب نگرشی کاربردی بر روشهای تدریس و هنر معلمی تألیف غلامعلی سرمد است. متن کتاب به زبانی ساده و روان تدوین شده است. توزیع محتوا بین فصول پانزدهگانه کتاب نسبتاً خوب و متعادل صورت گرفته است. مثال های ارائه شده در متن کتاب اغلب بومی بوده و براساس تجربیات نویسنده تدوین شده است. محتوای کتاب از لحاظ ویرایش و دستور زبان فارسی خوب تدوین شده و دارای کمترین میزان غلط نگارشی است. در نقد کتاب می توان به این یافته ها اشاره کرد: کتاب فاقد مقدمه کلی یا پیشگفتار و فهرست تفصیلی است. چینش فصول مختلف کتاب کنار هم از یک سیر منطقی برخوردار نیست. جای مبانی نظری و نتایج پژوهش های مرتبط با حوزه تدریس- یادگیری در کتاب خالی است. همچنین به روش های مدرن تدریس بسیار کم پرداخته شده است. بطور کلی محتوای کتاب نتوانسته است انتظار خواننده را از عنوان کتاب یعنی تأکید بر سه ویژگی روشهای تدریس، کاربردی بودن و جنبه هنری تدریس، برآورده سازد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Critique the book "applied attitude on: the teaching methods and the art of teaching."
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The aim of the present study is to critique the book "applied attitude on: the teaching methods and the art of teaching. The content analysis method was used to evaluate the book. It was written by Gholam Ali Sarmad (PhD). The text is written in simple and clear language. There was fair and balanced distribution of content between chapters as well. The examples given in the text are often indigenous and based on experiences of the author have been developed. The editing and grammatical aspects of the book has been done well and has the least incorrect Persian writing. These points can be considered in the book review: The book has not detailed introduction or preface. The Chapters ordering has not rational structure. Theoretical concepts and research findings related to teaching-learning domain are poor. As well as modern teaching methods have been mentioned poorly. Generally, the content of the book are not able to satisfy the readers focusing on three features, namely teaching methods, practical and artistic aspects of teaching as claimed by author.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین عبداللهی |
دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1842_7bfc1e7b9f8fe06aac24d5d917ab169a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-360754.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات