این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی
، جلد ۱۵، شماره ۳۷، صفحات ۱۸۳-۱۹۸
عنوان فارسی
نقدی بر کتاب «انگیزش در یادگیری و آموزش: نظریهها و کاربردها»
چکیده فارسی مقاله
چکیده برای ارزشیابی این اثر از چهارچوب "شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی" استفاده شد. نتیجه ارزیابی نشان داد که اغلب فصول مقدمه، خلاصه، تمرین، آزمون، تصویر و جمعبندی نهایی ندارند. کیفیت فنی اثر(نوع خط و کیفیت چاپ) با استانداردهای روز همخوانی ندارد. تصاویر، نمودارها و جدولها از وضوح کافی برخوردار نیستند. قواعد عمومی نگارش بهطور کامل رعایت نشده است. اغلاط چاپی نسبتاً فراوانند. ویرایش ادبی اثر ضعیف است. از واژهها و مفاهیم نامأنوس(تزایداً، تعدد یافته تری) استفاده شده است. متن روان و رسا نیست. تعداد قابل توجهی از عبارات و جملات پیام روشنی ندارند. کیفیت معادلسازی اصطلاحات تخصصی مناسب نیست. ارجاع به منابع در همه جا یکسان نیست. استفاده از شیوه APA در همه جا دقیق و یکسان نیست. مطالب در کل اثر و در درون هر فصل از سازمان مناسب وانسجام کافی برخوردار نیست. آغاز، فراز و فرود بحثها مناسب نیست. ضعف دقت علمی در تعیین عناوین فصول، عناوین فرعی داخل فصلها، کاربرد مفاهیم، استناد، استدلال، توضیح و نتیجهگیری از مباحث در اغلب بخشهای کتاب مشهود است. اثری از نوآوری یا طرح دیدگاه علمی جدید دیده نمیشود. مطالب این اثر رنگ و بوی بومی ندارد و نویسندگان تلاشی برای مرتبط ساختن مباحث به فرهنگ و بوم ملی نکردهاند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Critique of of "Motivation in Learning and Teaching: Theory and Applications"
چکیده انگلیسی مقاله
This article criticizes the Book of Motivation in Learning and Teaching. The framework for the evaluation of "council for review of literature and humanities books" were used. The results of evaluation evident the book has no preface and most chapters have no introduction, summary, exercises, tests, pictures and final conclusion. The technical quality does not comply with the standards. Pictures, diagrams and tables are not of sufficient clarity. General rules of writing has not been completely observance. There are many Printing errors. Literary editing the book is too weak. Titles of some chapters conceptually is not correct. Use of awkward words and confusing concepts made text influent, unexpressive and difficult to understand. Translation of concepts is not appropriate. Reference methods are not the same everywhere. APA style is is not the same everywhere. Organization of the content is not appropriate. Entries within each chapter has not enough cohesion. Beginning up, rising and setting of arguments is not appropriate. Lack of scientific accuracy in determining the titles and subheads, application of concepts, arguments, explanations and conclusions of the discussions can be seen in most parts of the book. Innovation or offering new perspectives is not observed. The contents of the book is indigenous flavor and the authors did not attempt to link the issues and topics of national culture and canvas.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احد نویدی |
دانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
نشانی اینترنتی
http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1968_02891f8a905010cf4a9a286e7a008d44.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-360755.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات