این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نقد زبان و ادبیات خارجی
، جلد ۱۰، شماره ۱۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی راهبردهای یادگیری و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند: نقش جنسیت، بومی - غیربومی و محل سکونت
چکیده فارسی مقاله
چکیده راهبردهای یادگیری عملکردهای خاصی هستند که استفاده از آنها از سوی فرد، فرآیند یادگیری را آسانتر، سریعتر و مؤثرتر میکند و انتقال یادگیری را به موقعیتهای جدید ممکن میسازد. هدف پژوهش حاضر بررسی راهبردهای یادگیری و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی عمومی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند برحسب جنسیت، بومی - غیربومی و محل سکونت بود. جامعه آماری عبارت بود از 4125 نفر که بر اساس جدول مورگان و به شیوهی خوشهای تصادفی تعداد 351 نفر انتخاب و موردبررسی قرار گرفتند. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش، پرسشنامه راهبردهای یادگیری زبان آکسفورد و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی گاردنر بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون T مستقل استفاده شد. تحلیل دادهها نشان داد راهبردهای حافظه، فرآیند جبرانی، راهبردهای کلی زبان (05/0 P<) و فرآیند فراشناختی و نگرش به زبان برحسب بومی- غیربومی متفاوت میباشد (01/0 P<) و در بررسی راهبردهای یادگیری و نگرش به یادگیری زبان انگلیسی برحسب جنسیت و محل سکونت تفاوت معناداری مشاهده نشد. با توجه به نتایج پژوهش و نقش تفاوتهای فردی یادگیرندگان ازجمله بومی- غیربومی بودن در یادگیری زبان انگلیسی برگزاری کارگاههایی جهت ارتقای کیفیت تحصیلی دانشجویان و افزایش توان یادگیری آنان در درس زبان ضروری مینماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The study of learning strategies and attitude towards English language learning in undergraduate students of Birjand university - the role of gender, native or non-native and Location
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Learning strategies are specific performances that using of them by individuals make the learning process easier, faster and more effective and the transfer of learning to new situations makes possible. The aim of this study was investigating of learning strategies and attitude towards general English language in undergraduate students of Birjand university in terms of the gender, native or non-native and Location. The population consisted of 4125 subjects which according to Morgan table and random cluster sampling, 351 persons were chosen and studied. The tools used in this research were questionnaire of Oxford language learning strategies and attitudes towards Gardner English language learning. T- test was used to analyze the data. Data analysis showed that memory strategies, the compensation process, general language strategies (P< 0/05) and cognitive process and attitude toward language are different in terms of native or non-native(P< 0/01) and it was not seen no significant difference in study of the learning strategies and attitude toward English language learning in terms of gender and location. According to the results of research and the role of personal differences of learners including native or non-native, holding of the workshops for improving the quality of students" education and increasing their learning ability in the English course is necessary.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد اکبری بورنگ | mohammad akbari booreng
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
سیدعلی حسینی | seyed ali hosseini
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
زینب قوامی راد | zeinab ghavami rad
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
نشانی اینترنتی
http://scj.sbu.ac.ir/index.php/CLLS/article/view/7391
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات