این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رسانه‌ها، حوادث و بحران‌ها و اثرات متقابل آنها بر اهداکنندگان و نقش رسانه‌های اجتماعی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: فراوانی حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان‌ساخت در کشور، ایران را به یکی از 10 کشور حادثه‌خیز دنیا مبدل‌کرده ‌است. شهرهای مهم کشور اغلب در معرض آسیب‌ ناشی از وقوع احتمالی برخی حوادث مانند سیل و زلزله قرار دارند. از این‌رو، مردم ساکن در نقاط پرخطر باید از آموزش‌های رسانه‌ای مناسب و لازم برای آشنایی با مخاطرات و بلایای طبیعی و اصول اولیه برخورد با این‌گونه رویدادها برخوردار باشند. این امر در واقع دغدغه گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، صلیب‌سرخ و سایر سازمان‌های کمک‌رسان و مرتبط است. اصولی‌ترین کار برای مقابله و رویارویی با حوادث و سوانح کسب آمادگی‌های لازم و فرهنگ‌سازی رسانه‌ای و ارایه آموزش‌های امدادی است.‌ رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از برجسته‌سازی و نفوذ اجتماعی آموزش‌های یاد شده به حفظ سلامتی و نجات جان قشرهای مختلف جامعه، فرهنگ‌سازی کنند. روش‌‌‌ها: در این مقاله سعی شده است با استفاده از روش مطالعه کتابخانه‌ای و بهره‌گیری از سایت‌ها و مطالب مرتبط، موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین شریف آرا | sharif ara


اشرف سادات موسوی | ashraf sadat

سازمان های دیگر: علمی کاربردی هلال ایران

آناهیتا پورمحمد |

سازمان های دیگر: علمی کاربردی هلال ایران


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-125&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386739.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات