این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
امداد و نجات
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
رسانهها، حوادث و بحرانها و اثرات متقابل آنها بر اهداکنندگان و نقش رسانههای اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: فراوانی حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسانساخت در کشور، ایران را به یکی از 10 کشور حادثهخیز دنیا مبدلکرده است. شهرهای مهم کشور اغلب در معرض آسیب ناشی از وقوع احتمالی برخی حوادث مانند سیل و زلزله قرار دارند. از اینرو، مردم ساکن در نقاط پرخطر باید از آموزشهای رسانهای مناسب و لازم برای آشنایی با مخاطرات و بلایای طبیعی و اصول اولیه برخورد با اینگونه رویدادها برخوردار باشند. این امر در واقع دغدغه گروههای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، صلیبسرخ و سایر سازمانهای کمکرسان و مرتبط است. اصولیترین کار برای مقابله و رویارویی با حوادث و سوانح کسب آمادگیهای لازم و فرهنگسازی رسانهای و ارایه آموزشهای امدادی است. رسانهها میتوانند با استفاده از برجستهسازی و نفوذ اجتماعی آموزشهای یاد شده به حفظ سلامتی و نجات جان قشرهای مختلف جامعه، فرهنگسازی کنند. روشها: در این مقاله سعی شده است با استفاده از روش مطالعه کتابخانهای و بهرهگیری از سایتها و مطالب مرتبط، موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین شریف آرا | sharif ara
اشرف سادات موسوی | ashraf sadat
سازمان های دیگر
: علمی کاربردی هلال ایران
آناهیتا پورمحمد |
سازمان های دیگر
: علمی کاربردی هلال ایران
نشانی اینترنتی
http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-125&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386739.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات