این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی میزان رضایت‌مندی و عوامل مؤثر بر آن در بین مددجویان و مراجعین بخش فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر همدان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: امروزه اعتقاد بر این است که فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه تمامی فعالیت‌ها قرار گیرد. هدف اصلی این مقاله بررسی میزان رضایت‌مندی و عوامل مؤثر بر آن در بین مددجویان و مراجعین بخش فیزیوتراپی جمعیت هلال احمر شهرستان همدان است. روش‌ها: این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع تحقیقات پیمایشی و از نظر روش تحلیل داده‌ها از نوع همبستگی محسوب می‌شود. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بود. جامعه آماری پژوهش 210 نفر از مددجویان و مراجعین بخش فیزیوتراپی در یک دوره در سال 1389 بودند که تعداد نمونه 66 نفر تعیین گردید. یافته‌ها: میزان رضایت‌مندی پاسخگویان به طور کلی بر حسب جنسیت، سن و تحصیلات همگی بالاتر از حدمتوسط (بالاتر از عدد 3 با ملاک 5) بوده و همچنین مشارکت در فرایند درمان، کارایی وسیله توانبخشی، مقررات و انضباط برخورد با مددجویان، رفتار و برخورد مناسب با مددجویان، پشتکار و جدیت در ارائه خدمات و خودجوشی مرکز در ارائه خدمات همگی با رضایت‌مندی مددجویان ارتباط معنی دار داشتند. نتیجه‌گیری: لازم است مسئولین و مدیران مربوطه تلاش کنند تا با مشارکت مددجو در فرایند درمان خود، ارتقای کیفیت وسایل توانبخشی، حضور و ارائه خدمات به موقع، برقراری رابطه عاطفی و مناسب با بیماران و ... زمینه بهبود رضایتنمدی مددجویان را فراهم کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رضایت‌مندی، مددجو، هلال احمر.

عنوان انگلیسی Clients and Beneficiaries Satisfaction and Its Effective Factors in Clients and visitors in Physiotherapy Section of Red Crescent Society of Hamedan
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Background: Nowadays, it is believed that customer-oriented culture should be considered as a main program in organizations. Thus, this paper aims to study the satisfaction and its effective factors among clients and beneficiaries at physiotherapy section of Red Crescent society of Hamedan Township. Methods: In this applied survey research, data was collected by the researcher-made questionnaire. About 210 clients and beneficiaries of physiotherapy section were chosen in 2010; then 66 persons were selected and studied ba sed on Cochran formula. Findings: The results show that complete satisfaction of respondents was above average in terms of gender, education and age (over 3 with criterion of 5); however, there was a meaningful relationship between clients' satisfaction with participation in care process, the efficiency of rehabilitation equipment, regulations and discipline in dealing with clients, persistence, seriousness and enthusiasm in offering services to the clients and also the center self directed in providing services. Conclusion: According to the results, the mangers should attempt to improve beneficiaries and clients satisfaction with their participation in some activities including healing process, improvement of rehabilitation equipment quality, providing timely services, observing regulations and discipline in dealing with clients, having the emotional relationship with patients.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله satisfaction, clients, beneficiaries, Red Crescent

نویسندگان مقاله حمیدرضا جلیلیان | h jalilian

سازمان های دیگر: پیام نور پاوه

لیلا اظهری | l azhari

سازمان های دیگر: هلال احمر همدان

مرتضی مرادی | m moradi

سازمان های دیگر: پیام نور ملایر


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-67&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386784.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات