این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی مشکلات مربیان از دیدگاه مسئولان آموزش شعب جمعیت‌ هلال‌احمر استان تهران در طی سال‌های ‌۱۳۸۸-‌‌۱۳۸۶
چکیده فارسی مقاله بررسی مشکلات مربیان از دیدگاه مسئولان آموزش شعب جمعیت‌ هلال‌احمر استان تهران در طی سال‌های ‌1388-‌‌1386 چکیده مقدمه : جذب و نگهداری مربیان امداد و کمک‌های اولیه ، و نجات، به عنوان منبع و سرمایه‌ای سودمند در جامعه حائز اهمیت است. لذا این مقاله به منظور تحقق این هدف، به بررسی مشکلات مربیان از دیدگاه مسئولان آموزش شعب جمعیت هلال‌احمر استان تهران در طی سال‌های 1388-1386 پرداخته است. روش‌ها: این پژوهش از نوع پیمایشی، توصیفی و مقطعی است که در آن از روش اسنادی و کتابخانه‌ای نیز بهره گرفته شده است. جامعه آماری این تحقیق، شامل تمامی مسئولان آموزش شعب استان تهران طی سال‌های 1386 تا 1388 و نمونه آماری آن شامل تمام اعضای جامعه آماری بود. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق‌ساخته بود. یافته‌ها: بر اساس یافته های این پژوهش، سهمیه آموزشی و مربیان بین شعب، به طور مناسب توزیع نشده‌اند. مشکلات مهمی که مسئولان آموزش شعب در خصوص مربیان بیان داشتند به ترتیب شامل موارد عدم وجود مزایای مناسب اداری برای پرسنل آموزش (سختی کار، اضافه کاری و...)، پایین بودن حق‌الزحمه مربیان و مدرسان، کافی نبودن تعداد پرسنل آموزش در شعب و کمبود و نامناسب بودن وسایل کمک آموزشی می‌‌شد. نتیجه‌گیری: حفظ و نگهداری مربیان در جمعیت هلال‌احمر حائز اهمیت است که با بهره‌گیری از الگوهای مشارکتی می‌توان به این مهم دست یافت. علاوه بر استفاده از این الگوها، بایستی به مشکلات مربیان نیز توجه داشت. کلمات کلیدی: مربیان، مسئولان آموزش، شعب جمعیت هلال‌احمر، استان تهران.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مربیان، مسئولان آموزش، شعب جمعیت هلال‌احمر، استان تهران

عنوان انگلیسی Problems of Trainers in view of Educational Responsible Persons in Red Crescent Society Branches of Tehran Province in 2007-2009
چکیده انگلیسی مقاله Problems of Trainers in view of Educational Responsible Persons in Red Crescent Society Branches of Tehran Province in 2007-2009 Abstract Background It is important to attract and to maintain the relief, first-aid and rescue trainers as a useful source and capital in the society. Therefore, this paper aims to study trainers' problems in view of responsible persons for training in Red Crescent Society Branches of Tehran Province in 2007-2009. Methods Regarding the goals and subject matter of this survey, it was used desc riptive, cross sectional and also library resources and documentary research methods. By using a research-made questionnaire, all educational responsible persons of Red Crescent Society Branches of Tehran Province were selected in 2007-2009. Findings According to the results, a significant number of trainers have expressed that there were some problems in the way of trainers evaluating. The educational responsible persons believed that branch educational problems are more than public problems in the center. Conclusion Educational responsible persons are recommended to identify and to maintain the skilled and experienced trainers in branch ba sed on their capabilities and quality of teaching. Key words: trainers, educational responsible persons, Branch of Red Crescent Society, Tehran province
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ناهید ساریخانی ناهید ساریخانی | n sarikhani


احمد صادقی | a sadeghi


حمید نقی یی | h naghiee

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)

شهنازکامرانی شهنازکامرانی | sh kamrani

سازمان اصلی تایید شده: جمعیت هلال احمر

زهرا آبجام | z abjam z

سازمان اصلی تایید شده: جمعیت هلال احمر


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-52&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386803.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات