این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر دوره آموزش ضمن خدمت مدیریت بحران بر کارایی مدیران شهرستان دماوند استان تهران در هنگام سوانح از نظر شرکت کنندگان دردوره
چکیده فارسی مقاله مقدمه: آموزش یکی از مؤثرترین ابزارها برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و ضامن ارائه مناسب خدمات امدادی و بشردوستانه است. آموزش در صورتی که منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی مدیران بحران تدوین و اجرا شود باعث بهبود عملکرد و کارایی آنان خواهد شد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش ضمن خدمت مدیریت بحران برکارایی مدیران بحران شهرستان دماوند استان تهران در هنگام سوانح است. روش‌ها: در این مطالعه توصیفی جامعه آماری تمامی مدیران، معاونین و رابطین حوادث شهرستان دماوند (164 نفر) در سال 1389 بودند. تعداد نمونه 67 نفر و روش نمونه‌گیری روش تصادفی ساده و ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته 81/0= α بود. یافته‌ها: 2/37% در حد خیلی زیاد، 3/40% در حد زیاد و 4/22% در حد متوسط بیان داشته اند که آموزش مدیران بحران در بالا بردن کارایی آنان مؤثر است. نتیجه گیری: نتایج بررسی‌های انجام شده در این تحقیق نشان می‌دهد که محتوای دوره آموزشی مدیریت بحران با نیازهای شغلی مدیران بحران تناسب دارد و گذراندن دوره مدیریت بحران باعث ارتقاء کارایی مدیران ستاد حوادث بحران از دیدگاه آنان می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش ضمن خدمت، مدیر بحران، کارایی، آموزش مدیریت بحران .

عنوان انگلیسی The Effect of on the job training of crisis management course on managers
چکیده انگلیسی مقاله Introduction Training, which is an appropriate guarantee of relief and humanitarian services, is one of the most effective ways to respond to natural disasters. It can improve performance and efficiency if there is a regular and precise education towards the real needs of crisis managers. This paper aims to study the effect of on the job training course of crisis management on mangers in Damavand city in disasters. Methods In this desc riptive study, all mangers and coordinators of Damavand city in disasters (164) were surveyed in 2010. By using questionnaire and random sampling method, about 67 of participants were selected. (α=0/81) Findings The results were as: 37/2% very high level, 40/3% high and 22/4% average. The participants believed in enhancing managers' performance effectively by training. Conclusion The results show that the content of crisis management course harmonized with crisis mangers occupational needs and improve mangers efficiency.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا هداوندی | m hadavandi


فاطمه هداوندی | f hadavandi

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-44&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386812.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات