این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
امداد و نجات، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی میزان آگاهی و نگرش امدادگران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی ۱۳۸۸ جمعیت هلال احمر مازندران نسبت به مباحث امدادی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: با عنایت به اینکه نقش ویژه امدادگران آموزش‌دیده و توانمند در کاهش خسارات ناشی از سوانح و حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن به امر آموزش به‌منظور ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها، این مطالعه با هدف تعیین میزان آگاهی و نگرش امدادگران در پایگاه‌های امداد و نجات (ثابت و سیار) نوروزی سال 1388 نسبت به مباحث امدادی انجام شد. روش‌ها: مطالعه حاضر، یک مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی 90 نفر از امدادگران مذکر مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان مازندران در سال 1388 است. اطلاعات دموگرافیک، آگاهی و نگرش امدادگران توسط پرسشنامه دو بخشی به دست آمد. یافته‌ها: میانگین سن امدادگران 1/5 ± 9/23 سال بوده و میانگین نمره آگاهی کل (از 20 امتیاز) 9/4±6/17 و همچنین میانگین نمره آگاهی عمومی (20 امتیاز) و تخصصی (10امتیاز) به ترتـــــــــــیــب6/3 4/12 و 8/1 ± 3/5 به دست آمد. نتیجه‌گیری: اکثریت امدادگران (7/66%) دارای آگاهی کلی در حد خوب و متوسط بودند و همچنین نزدیک به نیمی از آنها نگرش خوب نسبت به برگزاری کل دوره‌های آموزشی داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Study of Knowledge & Attitudes of Relief Workers located in Norouz rescue & relief bases of Red Crescent Society of Mazandaran in 2010 towards relief subjects
چکیده انگلیسی مقاله Background Regarding the significant role of trained and skillful relief workers in reducing losses caused by disasters, it is important to improve training programs qualitatively and quantitatively. So, this paper aims to determine knowledge and attitudes of relief workers in relief & rescue ba ses (fixed and mobile) at Norouz in 2010. Methods In this desc riptive-analytical study, 90 male relief workers of Red Crescent Society were selected at Norouz relief & rescue ba ses in Mazandaran province in 2010. Using a two-part questionnaire, some data was obtained as demographic information, knowledge and attitudes of relief workers. Findings According to the results: the workers age average was 23/9±5/1 years; the score average of general knowledge (from 20 points) was 17/6 ± 4/9; the score average of public knowledge was (20 points) and professional (10 points), 12/4 ± 3/6 and 5/3 ± 1/8 respectively. Conclusion: Most relief workers (66/7%) had a moderate or very good knowledge and half of them had a very good attitude towards the whole training courses.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مولود آقاجانی دلاور | m aghajani delavar


هادی خنجری | h khanjari

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بابل (Babol university of medical sciences)

غلام غلامی | gh gholami

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی بابل (Islamic azad university of babol)

لیلی احمدی | l ahmadi

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی بابل (Babol university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jorar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-45&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/156/article-156-386813.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات